Mégis azonnal vezetik be az új időmérőt.

Az FIA elfogadta az új időmérős tervezetet minden változtatás nélkül, így a mezőny már az első futamon, Melbourne-ben március 19-én kiesős rendszerben fogja magát kvalifikálni magát a futamra.

Kérdéses volt, hogy mikor tud debütálni a rendszer, mert addig le kell gyártani egy szoftvert, valamint a nézőknek is a pilótáknak is meg kell értenie, hogy hogyan működik ez az egész. A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne még meg is kérte az FIA-t, hogy inkább valami más rendszert dolgozzanak ki, mert a Ferrari nem biztos, hogy meg tudja szavazni ilyen formában.

Bernie Ecclestone is úgy gondolta, hogy a szoftver nem lesz készen a szezon kezdetéig, azonban a FOM elkészítette a cuccot, így semmilyen hátráltatója nem lehet annak, hogy minél hamarabb használják.

A Q1 16 percig fog tartani, és hét perc után a leglassabb pilótának el kell hagynia a pályát. Utána 90 másodpercenként kiesik egy versenyző, és ezt addig játsszák el, amíg 15-en maradnak csak.

A Q2-ben 15 perc lesz a rendelkezésre álló idő, és hat perc után kezdik majd szórni a népet, hogy í végén csak nyolcan maradjanak.

A Q3 14 percből fog állni, és itt öt perc után esik majd ki a leglassabb pilóta, és a maradék pilóták ugyanazzal a 90 másodperces mintával esnek majd ki, hogy a végén már csak ketten maradhassanak a pályán, az elsőségért körözve.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

150 000 táncoló robotfűnyíró: a technológia a fejlesztés mögött

Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van

Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre

További cikkeink a témában
Óbudán vár a fotókiállítás, amit nemcsak látni, hanem tapintani is lehet
Hirdetés