Egyelőre egy saját modell a kínálat, de felhúzták kettőre.
Nagy könnyebbség lehet a magyar importőrnek, hogy nem a Seat Ronda típusnevéből csinált önálló márkát a gyár. Persze ez fel sem vetődhetett, hiszen a Ronda a nyolcvanas években gyártott, seatosított Fiat Ritmo volt, a CUP és a RAcing szavakból keletkeztetett Cupra nevet viszont már a Volkswagen-csoportba tartozó Seatok legsportosabb, legizgalmasabb modelljei viselték-viselik a kétezres években.
Az önállóvá válás nem könyveléstechnikai vagy marketingtrükk, hanem komoly szándék: Seat Cuprák nem lesznek többé, a Cupra mögé illesztik majd a típusneveket, sőt, az eddig Seat Sport néven működő motorsport- és versenyrészleg is a Cuprához tartozik majd. Saját emblémát kapott a márka, amelyet a „törzsi civilizációk élete” ihletett, és elég vagányul néz ki, ahogy a márkához választott vörösrézszín is.
A célcsoportot azok jelentik, akiknek az autózás több, mint helyváltoztatás, több, mint dinamikus helyváltoztatás, keresik és értékelik az egyediséget, ami alatt nem a prémiummárkákat értik. A jövő Cupráinak egy részét Cuprának is fejlesztik, a ma Cuprájának alapját viszont a Seatként megismert Ateca adja, bár alaposan átdolgozták. Ennek előnye, hogy az Ateca amúgy elég praktikus szabadidő-autó, és bár egy sportautónál furcsa ezzel az adattal kezdeni, de említsük meg, hogy a csomagtartó 485 literes, ami az ötajtós karosszériával együtt biztosítja, hogy az első Cupra akár családi autóként is funkcionálhasson.
Nagyon sportos családi autóként.
Az összkerékhajtású Cupra Atecát ugyanis a 300 lóerős, négyhengeres, kétliteres TSI turbómotor mindössze 5,4 másodperc alatt gyorsítja százra, és ehhez még profi sofőr sem kell, a váltást a hétgangos, duplakuplungos DSG végzi. A végsebesség 245 km/h, de a vezetési élményhez inkább a számokkal nehezebben kifejezhető ültetés, a feszesnek ígért futómű, és a választható vezetési módok Cupra fokozata járul hozzá. A listaára bő 15 millió forint. Még egy Cupra kapható, igaz, azt még Seatnak (is) hívják: a Seat Leon Cupra R hajtáslánca megegyezik a Cupra Atecáéval.
Európában mintegy 260 saját bemutatóterű Cupra-szalon lesz, Magyarországon egy, az óbudai Duna Autónál, amelynek megnyitóján bemutatták a két márkanagykövetet is: Cseh László világ- és Európa-bajnok úszó, valamint Liu Shaolin Sándor olimpiai, világ- és Európa-bajnok gyorskorcsolyázó személye jelzi, hogyan pozícionálják az új márkát.
Ez is érdekelhet:
(Fotó: Cupra, Porsche Hungaria)