Ne feledjük, már csak három futam van hátra a szezonból.

Lewis Hamilton öthelyes rajtbüntetést kapott a São Pauló-i Nagydíjon, amiért motort cseréltek autójában. A hétszeres világbajnok ezzel együtt már az ötödik erőforrást kapta az idényben, ami megbízhatósági problémákra utalhat.

Ugyanakkor a címvédő istálló vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin a Formula 1 Nation podcastben elárulta, hogy Brazíliában stratégiai döntés miatt vállalták be a dolgot:

„Nem volt technikai oka a cserének. Nem gondoltuk, hogy fennáll a meghibásodás lehetősége. (...) Csábító volt a lehetőség, hogy egy sprintkvalifikációs hétvégén vállaljunk be egy büntetést, mert egy szombati győzelemmel több pontot lehet gyűjteni. Emellett bíztunk benne, hogy ezen a pályán lehet előzni, ez pedig be is bizonyosodott.”

Merthogy Hamilton egész versenyhétvégén őrült tempót diktálva húzta be az időmérő edzést (amiről aztán kizárták szabálytalan hátsó szárny használata miatt), majd az utolsó helyről rajtolva lett ötödik a kvalifikációs sprint futamon és nyerte meg a 10. helyről a São Pauló-i Nagydíjat – a Mercedes Brazíliában látott látványos előnyétől pedig látványosan parázhat a Red Bull.

A szezonból még három futam van hátra, a Mercedes előnye 11 pont, míg Hamilton hátránya csak 14 pont, azt pedig már Toto Wolfftól lehet tudni, hogy nem terveznek több motorcserét eszközölni Hamiltonnál.

Az interlagosi futamnak egyébként bőven volt utóhangja:

A Mercedes feljelentette Verstappent

A címvédő nem nyugszik bele a São Pauló-i Nagydíjon történtekbe.

Schumacher szerint szégyen, hogy a Mercedes feljelentette Verstappent

Arról a bizonyos São Pauló-i incidensről van szó.

(Forrás: gpblog.com, fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában