Idén nyáron megszűnik a BMW M3 gyártása, és egyelőre évekig nem kapunk helyette újat. A lépés oka a károsanyag-kibocsátási határértékek szigorítása, de ne aggódj, így sem maradunk sportos M-es BMW nélkül.

Már a turbós, soros hathengeres motorra is azért váltott a BMW az M3 jelenlegi generációjánál, mert kisebb károsanyag-kibocsátást tudott vele elérni, mint a V8-as szívómotorral, most pedig az emissziós mérési módszer változásával az egész típus gyártása megszűnik. A 431 lóerős M3 utolsó példányai idén augusztusban gördülnek ki a gyárból.

2017-ben ugyanis megkezdődött az autóiparban az átállás a nem éppen realisztikus NEDC mérési ciklusról a valós körülményekhez jóval közelebb álló WLTP ciklusra, és múlt szeptembertől már csak olyan új modelleket lehet bevezetni, amelyek ezzel mérve is teljesítik a határértékeket. Idén szeptembertől pedig minden újonnan fejlesztett autónak meg kell felelnie ennek.

Az M3-nak ehhez benzines létére is részecskeszűrőre lenne szüksége, aminek a beépítését már nem vállalja a BMW. Októberben ugyanis vadonatúj 3-as sorozatot mutat be a BMW, amiből az évtized végére, 2020-ra várhatunk új M3-at. Ha hinni lehet a híreknek, akkor a jelenlegi 3 literes hathengeres átdolgozott változatát kapja a típus, legalább 450 lóerővel.

De ne aggódj, hiszen a mostani M3-mal szinte mindenben azonos, csak éppen kétajtós M4 megkapja a szűrőt, még akkor is, ha ehhez fel kellett áldoznia a típus egyik jellegzetességét, a szénszálas anyagból készült kardántengelyt. Az 1985 óta legendává érett M3 tehát ismét egy kis pihenőre vonul, addig is meg kell elégednünk az M4 által nyújtott élményekkel.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Fura szerzet ez a kínai platós szabadidő-autó

Budapest végre biztonságban van, elkészült a Szellemirtók szolgálati Ladája

Mennyire vagy képben 2024 autós eseményeivel?

További cikkeink a témában
Életmód Otthon Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk
Hirdetés