Idén nyáron megszűnik a BMW M3 gyártása, és egyelőre évekig nem kapunk helyette újat. A lépés oka a károsanyag-kibocsátási határértékek szigorítása, de ne aggódj, így sem maradunk sportos M-es BMW nélkül.
Már a turbós, soros hathengeres motorra is azért váltott a BMW az M3 jelenlegi generációjánál, mert kisebb károsanyag-kibocsátást tudott vele elérni, mint a V8-as szívómotorral, most pedig az emissziós mérési módszer változásával az egész típus gyártása megszűnik. A 431 lóerős M3 utolsó példányai idén augusztusban gördülnek ki a gyárból.
2017-ben ugyanis megkezdődött az autóiparban az átállás a nem éppen realisztikus NEDC mérési ciklusról a valós körülményekhez jóval közelebb álló WLTP ciklusra, és múlt szeptembertől már csak olyan új modelleket lehet bevezetni, amelyek ezzel mérve is teljesítik a határértékeket. Idén szeptembertől pedig minden újonnan fejlesztett autónak meg kell felelnie ennek.
Az M3-nak ehhez benzines létére is részecskeszűrőre lenne szüksége, aminek a beépítését már nem vállalja a BMW. Októberben ugyanis vadonatúj 3-as sorozatot mutat be a BMW, amiből az évtized végére, 2020-ra várhatunk új M3-at. Ha hinni lehet a híreknek, akkor a jelenlegi 3 literes hathengeres átdolgozott változatát kapja a típus, legalább 450 lóerővel.
De ne aggódj, hiszen a mostani M3-mal szinte mindenben azonos, csak éppen kétajtós M4 megkapja a szűrőt, még akkor is, ha ehhez fel kellett áldoznia a típus egyik jellegzetességét, a szénszálas anyagból készült kardántengelyt. Az 1985 óta legendává érett M3 tehát ismét egy kis pihenőre vonul, addig is meg kell elégednünk az M4 által nyújtott élményekkel.