Itt az esélyegyenlősítő (túlélő)csomag.

Az FIA a Motorsport Világtanács szerda esti ülésén hivatalosan is elfogadta a sportág következő évekre vonatkozó szabályait, amelynek két markáns pontja van:

  • 2021-től bevezetik a költségplafont, amit végül 145 millió dollárban határoztak meg – ebbe nem számít bele a pilóták fizetése és a motorköltség –, ez az összeg 2022-ben 140 millióra, majd a 2023-tól 2025-ig tartó időszakban pedig 135 millióra csökken.
  • Bevezetik, hogy a világbajnoki pontversenyben hátrébb végző csapatok az élmezőnynél több időt tölthetnek teszteléssel a szélcsatornában és számítógépes áramlástani szimulációval a következő idény előtt.

Emellett még jelentős változás, hogy...

  • 2021-re 746 kg-ról 749 kg-ra híznak az autók minimális tömege.
  • 2021-ben is a 2020-as autókat használják, pontosabban jövőre is maradnak az idei kasztnik, sebességváltók és egyéb mechanikai alkatrészek.

(Forrás: FIA, formula1.com, fotó: formula1.com)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés