Itt az esélyegyenlősítő (túlélő)csomag.
Az FIA a Motorsport Világtanács szerda esti ülésén hivatalosan is elfogadta a sportág következő évekre vonatkozó szabályait, amelynek két markáns pontja van:
- 2021-től bevezetik a költségplafont, amit végül 145 millió dollárban határoztak meg – ebbe nem számít bele a pilóták fizetése és a motorköltség –, ez az összeg 2022-ben 140 millióra, majd a 2023-tól 2025-ig tartó időszakban pedig 135 millióra csökken.
- Bevezetik, hogy a világbajnoki pontversenyben hátrébb végző csapatok az élmezőnynél több időt tölthetnek teszteléssel a szélcsatornában és számítógépes áramlástani szimulációval a következő idény előtt.
Emellett még jelentős változás, hogy...
- 2021-re 746 kg-ról 749 kg-ra híznak az autók minimális tömege.
- 2021-ben is a 2020-as autókat használják, pontosabban jövőre is maradnak az idei kasztnik, sebességváltók és egyéb mechanikai alkatrészek.
(Forrás: FIA, formula1.com, fotó: formula1.com)