Az új A-osztályból nem az A 45 lesz az egyetlen AMG modell, a Mercedesnél ugyanis bemutattak egy szerényebb változatot is. Persze az A 35 sem lesz lassú, hiszen a turbós motorja ennek is 306 lóerőt présel ki magából.
A kecskeméti gyárban is készülő vadonatúj A-osztály még sportosabb formát kapott, a Mercedesnél pedig most beletették a hozzá igazán illő erőforrást is. Pontosabban az AMG, a gyári sportrészleg alkotása az A 35, ami a kínálatuk belépőmodelljének számít. A később érkező, még erősebb A 45-höz képest már ez is elég figyelemreméltó dolgokra képes.
A motorja kétliteres, négyhengeres, turbós benzines,
alapjában véve ugyanaz, mint ami az eddigi csúcsmodell A 250-ben is dolgozik. De ahhoz képest 306 lóerőre növelték a teljesítményét és 400 Nm-re a legnagyobb nyomatékát, amivel a hétfokozatú duplakuplungos váltójú legkisebb AMG már 4,7 másodperc alatt képes százra gyorsulni, a végsebessége 250 km/óra.
A gyorsulásában és az útfekvésében is nagy szerepet játszik,
hogy széria hozzá a 4Matic összkerékhajtás, amit sportosabb módba is lehet kapcsolni, akárcsak az ESP-t, ami teljesen ki is iktatható. A különféle üzemmódok hatással vannak a futóműre és a gázreakcióra, valamint a kipufogórendszer hangjára is.
A sárgában bemutatott A 35 AMG látványa is feltűnő,
a nagy hátsó szárnyával és dupla kipufogójával rögtön tudod róla, hogy nem az alapmodellről van szó. Az AMG kormánykerék és a kagylósított ülések bent is sportos hangulatot teremtenek, de csak annyira, hogy legyen értelme várni az A 45 AMG-t is, aminek a teljesítménye 400 lóerő körül lesz.