Az új G-osztály megjelenésével kifut az előző generáció legizmosabb változata, a G 65 AMG, amiből ennek emlékére egy búcsúszériát építettek a Mercedesnél. Az elegáns csúcsmodellből csupán 65 darab készül, hihetetlen áron.

A formája a régit idézi, de technikájában vadonatúj az idén bemutatott G-osztály, amiből egyelőre a 4 literes biturbó V8-assal szerelt G 63 AMG a legizmosabb változat.

Még több lóerővel jön az új G 63 AMG

A vadonatúj G-osztály sportváltozata éppen olyan erős, mint az AMG GT R.

Nem is valószínű, hogy lesz nagyobb motorral, hiszen a Mercedesnél az összes többi AMG modell is ezt a nyolchengerest kapja. Az elődben még megtalálható V12-est ezért stílusosan búcsúztatják.

Final Edition a neve az előző generációból készült G 65 AMG-nek, amiben a lényeg természetesen a motor.

A 6 literes biturbó V12-es 630 lóerőre képes, az 1000 Nm legnagyobb nyomatékát 2300 és 4300 közti fordulatszámon adja le.

A bivalyerős terepjáró ezzel 5,3 másodperc alatt gyorsul százra és 230 km/óránál is csak az elektronika korlátozza a sebességét, a fogyasztása még a gyári adat szerint is 17 liter száz kilométeren.

Az utolsó G 65 AMG stílusos külsőt kapott, a fekete fényezéshez jól illenek a bronzszínű betétek és a 21 colos könnyűfém kerekek. Az utastérben bronzszálakkal szőtt karbon betéteket és ugyanilyen színű öltéssel díszített bőrkárpitot találsz.

A nevéhez illően csak 65 darabot gyártanak belőle, hihetetlen áron: 310 233 euróba, azaz kereken 100 millió forintba kerül.

Ez is érdekelhet:

A stílusa nem változott, pedig vadonatúj a G-osztály

Modern technika került a klasszikus vonalak alá.

És ezt olvastad már?
Újabb indexelő BMW-s védi meg a BMW-sek becsületét
További cikkeink a témában