Sokat kellett várni rá, de megérte: elkészült az utóbbi idők legizgalmasabb szupersportautója, a Formula–1-es versenyautó motorjával és négy elektromotorral hajtott plug-in hibrid Mercedes-AMG One.

A Mercedes még 2017-ben jelentette be, hogy Project One néven a Formula–1-es versenyautók technológiáját hasznosító szupersportautót fejleszt, a koncepcióautót Lewis Hamilton mutatta be a frankfurti autószalon színpadán. Az évek során kiderült, hogy ez a feladat még a Mercedesnek is nagy falat, számtalan nehézség hátráltatta a munkát, ezért a sorozatgyártásba szánt autót csak öt évvel később, most leplezték le.

Nem túlzás, hogy igazi Formula–1-es technikát kapott a Mercedes-AMG One,

hiszen abból az F1 W07 Hybrid versenyautóból származik a motorja, amivel Nico Rosberg világbajnok lett 2016-ban. Az 1,6 literes turbós V6-os igazán pörgős, kilencezres fordulatszámon adja le 574 lóerős teljesítményét, és a fordulatot csak azért korlátozzák 11 ezernél, hogy az apró hathengeres motor élettartama hosszabb legyen a Formula–1-es autókénál.

Az AMG One hibrid rendszerét nem kevesebb, mint négy elektromotor alkotja.

163 lóerős villanymotor került a főtengelyre, ami a hétfokozatú automatizált váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, és két 326 lóerős elektromotor forgatja az első kerekeket. Még a benzinmotor turbófeltöltőjére is került egy 122 lóerős villanymotor, amivel együtt az AMG One kombinált teljesítménye 1063 lóerő.

A bivalyerős hajtásláncával villámgyors is a Mercedes-AMG One, hiszen 2,9 másodperc alatt gyorsul százra,

és még meggyőzőbb, hogy a kétszázat mindössze hét másodperc után éri el, és 15,6 másodperccel később háromszázzal száguld. A végsebessége 352 km/óra, és mivel egy plug-in hibrid autóról van szó, teljesen elektromosan is képes haladni, a 8,7 kilowattórás akkumulátorról 18 kilométert, ami parkolóházban, belvárosban jöhet jól.

A 4,76 méter hosszú, 2,01 méter széles és 1,26 méter magas AMG One fantasztikusan néz ki, mint egy közútra került versenyautó. A szénszálas anyagok használatának köszönheti, hogy az összetett hajtáslánca ellenére is csak 1695 kilogrammot nyom, és nem marad el az aktív aerodinamika sem –

az F1-es autókhoz hasonlóan még gombnyomásra működő DRS is van, ami 20 százalékkal csökkenti a leszorítóerőt az egyenesben.
A Formula–1-es autókat idézi a kormánykerék, a kagylóülés csak két fokozatban állítható,

ezért a pedálsort is külön lehet a vezető alkatához igazítani. A műszereket 10 colos képernyő mutatja, és még egy 10 colos kijelzőt kapott a multimédia, a komfortról klímaberendezés és elektromos ablakemelők gondoskodnak, és mivel hátrafelé nem lehet kilátni, a visszapillantó tükröt kamerával helyettesítették.

Az aerodinamika jegyében a háromágú csillagos embléma airbrush technikával kerül fel az autóra

Ola Kallenius, a Mercedes elnöke azzal viccelt az AMG One bemutatóján, hogy

biztosan részegek voltunk, amikor erre az őrült projektre igent mondtak,

de a Mercedes nem tehetett mást, mint gyártásba küldi a szuperautót, hogy megőrizze a presztízsét. A premiert stílusosan az AMG részleg alapításának 55-ödik évfordulóján tartották, és nem sokan élvezhetik majd a zöld rendszámos AMG One vezetését, ugyanis csak 275 példány készül belőle, és már mind elkelt előre.

Ez is érdekelhet:

Megvan, mit fog csinálni Lewis Hamilton a téli szünetben

A Mercedes-AMG F1-motoros utcai szuperautóját teszteli.

Nem lehet közútra vinni az AMG GT legújabb különkiadását

Az AMG születésnapjára készült széria csak zárt pályán élvezhető.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában