Sokat kellett várni rá, de megérte: elkészült az utóbbi idők legizgalmasabb szupersportautója, a Formula–1-es versenyautó motorjával és négy elektromotorral hajtott plug-in hibrid Mercedes-AMG One.

A Mercedes még 2017-ben jelentette be, hogy Project One néven a Formula–1-es versenyautók technológiáját hasznosító szupersportautót fejleszt, a koncepcióautót Lewis Hamilton mutatta be a frankfurti autószalon színpadán. Az évek során kiderült, hogy ez a feladat még a Mercedesnek is nagy falat, számtalan nehézség hátráltatta a munkát, ezért a sorozatgyártásba szánt autót csak öt évvel később, most leplezték le.

Nem túlzás, hogy igazi Formula–1-es technikát kapott a Mercedes-AMG One,

hiszen abból az F1 W07 Hybrid versenyautóból származik a motorja, amivel Nico Rosberg világbajnok lett 2016-ban. Az 1,6 literes turbós V6-os igazán pörgős, kilencezres fordulatszámon adja le 574 lóerős teljesítményét, és a fordulatot csak azért korlátozzák 11 ezernél, hogy az apró hathengeres motor élettartama hosszabb legyen a Formula–1-es autókénál.

Az AMG One hibrid rendszerét nem kevesebb, mint négy elektromotor alkotja.

163 lóerős villanymotor került a főtengelyre, ami a hétfokozatú automatizált váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, és két 326 lóerős elektromotor forgatja az első kerekeket. Még a benzinmotor turbófeltöltőjére is került egy 122 lóerős villanymotor, amivel együtt az AMG One kombinált teljesítménye 1063 lóerő.

A bivalyerős hajtásláncával villámgyors is a Mercedes-AMG One, hiszen 2,9 másodperc alatt gyorsul százra,

és még meggyőzőbb, hogy a kétszázat mindössze hét másodperc után éri el, és 15,6 másodperccel később háromszázzal száguld. A végsebessége 352 km/óra, és mivel egy plug-in hibrid autóról van szó, teljesen elektromosan is képes haladni, a 8,7 kilowattórás akkumulátorról 18 kilométert, ami parkolóházban, belvárosban jöhet jól.

A 4,76 méter hosszú, 2,01 méter széles és 1,26 méter magas AMG One fantasztikusan néz ki, mint egy közútra került versenyautó. A szénszálas anyagok használatának köszönheti, hogy az összetett hajtáslánca ellenére is csak 1695 kilogrammot nyom, és nem marad el az aktív aerodinamika sem –

az F1-es autókhoz hasonlóan még gombnyomásra működő DRS is van, ami 20 százalékkal csökkenti a leszorítóerőt az egyenesben.
A Formula–1-es autókat idézi a kormánykerék, a kagylóülés csak két fokozatban állítható,

ezért a pedálsort is külön lehet a vezető alkatához igazítani. A műszereket 10 colos képernyő mutatja, és még egy 10 colos kijelzőt kapott a multimédia, a komfortról klímaberendezés és elektromos ablakemelők gondoskodnak, és mivel hátrafelé nem lehet kilátni, a visszapillantó tükröt kamerával helyettesítették.

Az aerodinamika jegyében a háromágú csillagos embléma airbrush technikával kerül fel az autóra

Ola Kallenius, a Mercedes elnöke azzal viccelt az AMG One bemutatóján, hogy

biztosan részegek voltunk, amikor erre az őrült projektre igent mondtak,

de a Mercedes nem tehetett mást, mint gyártásba küldi a szuperautót, hogy megőrizze a presztízsét. A premiert stílusosan az AMG részleg alapításának 55-ödik évfordulóján tartották, és nem sokan élvezhetik majd a zöld rendszámos AMG One vezetését, ugyanis csak 275 példány készül belőle, és már mind elkelt előre.

Ez is érdekelhet:

Megvan, mit fog csinálni Lewis Hamilton a téli szünetben

A Mercedes-AMG F1-motoros utcai szuperautóját teszteli.

Nem lehet közútra vinni az AMG GT legújabb különkiadását

Az AMG születésnapjára készült széria csak zárt pályán élvezhető.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

Kényelmes tempónál is könnyen történhet hatautós baleset az autópályán

Öt autó, aminek a bemutatója után meg kellett változtatni a nevét

További cikkeink a témában
Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?
Hirdetés