A Mercedes nem vette félvállról az E-osztály ráncfelvarrását, a limuzin és kombi stílusa és technikája is változott, az autóba mindent beleadtak, amit csak tudtak.
2016-ban jelent meg az E-osztály jelenlegi generációja, és még egyáltalán nem mondtuk volna elavultnak, de a Mercedes a kategória élén akarja tartani, ezért alapos megújításnak vetette alá. A modellfrissítés a karosszériát, az utastér berendezését és a motorházfedél alatt dolgozó technikát is érintette.
Az E-osztálytól nem áll távol a merészség, ez a típus vezette be a négy körfényszórót 1995-ben, és kevesebb sikerrel a négy szögletes fényszórót 2009-ben, amit később egy ráncfelvarrással szépítettek.
A jelenlegi széria formáját rögtön eltalálták, ezért talán meglepő lehet, hogy a modellfrissítéssel most fiatalosabb külsőt adtak neki.
Az autóra új fényszórók, hűtőmaszk és lökhárítók kerültek, a szélesebb hátsó lámpákat az A-osztály lépcsőshátú változata inspirálta.
A belső teret is átdolgozták, új a kormánykerék, és nincs többé hagyományos számlapos műszeregység,
mostantól széria a kétszer 10,25 colos képernyő, ami helyett kétszer 12,3 colos szélesvásznú kijelző is kérhető.
Az infotainment rendszer a legújabb Mercedesekéhez hasonló, intelligens hangvezérléssel és virtuálisvalóság-alapú navigációval.
A kapacitív kormánykerék képes érzékelni, hogy fogjuk, nem kell állandó mozgatással a tudtára adnunk azt, a holttérfigyelő pedig megállás után is működik, és figyelmeztet az elhaladó kerékpárosokra, mielőtt rájuk nyitjuk az ajtót.
A vezetési asszisztensek újabb szintre léptek, az adaptív tempomat például önállóan lelassítja az autót, ha a forgalmi információk szerint torlódást érzékel, de az autópálya-lehajtók és fizetőkapuk előtt is automatikusan lassít. Az önvezetés terén is továbbmegy az autó,
autópálya-dugóban 60 km/óráig képes teljesen önállóan menni, még a mentősáv kialakításáról is gondoskodik.
A kínálatba új kétliteres, négyhengeres és háromliteres, soros hathengeres motorok érkeztek,
az előbbi 272 lóerős, az utóbbi 367 lóerős, és a 48 voltos mild hibrid rendszer további 20 lóerőt ad a teljesítményhez. Újdonság még, hogy a konnektorról tölthető hibrid benznes E 300 e és dízel E 300 de immár összkerékhajtással is rendelhető.
Az AMG-től az E 63-ra még várnunk kell, addig is az E 53 jelenti a kínálat csúcsát,
amiben a háromliteres, hathengeres motor 435 lóerőre és 520 Nm nyomatékra képes, ezt a mild hibrid rendszer további 22 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal egészíti ki. Az E 53 ezzel 4,5 másodperc alatt gyorsul százra, és most először drift módba is kapcsolható.