A régóta várt Mercedes GLA első ránézésre sokkal inkább tűnik a CLA kombi változatának, mint valódi terepjárónak, de ez legfeljebb azoknak jelenthet problémát, akik a SUV hallatán egy igazi off-road erőgépre számítanak. A célközönségnek viszont biztosan be fog jönni az egyszerre robosztus és karcsú megjelenés, ami eltéveszthetetlenné teszi a Merci új modelljét.

Ami elsőre feltűnik, hogy az A osztály alapjaira épített GLA sokkal karcsúbb lett a Sanghaji Autószalonon bemutatott tanulmányváltozathoz képest: 180 centiméteres szélességével és 150 centis magasságával az év elején bemutatott CLA-hoz közelít, 442 centis hosszával viszont jóval rövidebb annál, így városban is kényelmesen lehet közlekedni vele. Az ehhez képest egészen méretes, 420 literes csomagtartóba bőven van hely pakolni, ráadásul a raktér két lépésben további 60, illetve 415 literrel bővíthető.

A CLA-hoz hasonlóan a SUV esetében is kifejezetten nagy hangsúlyt fektettek a fogyasztás optimalizálására, és bár gyári adatok egyelőre nincsenek, a kimelegedő, 0,29-es légellenállási együttható és az egyéb gazdaságos megoldások (pl. start/stop rendszer) szinte biztosan a kategória legtakarékosabb autójává teszik a GLA-t.

A motorkínálat kicsit sem meglepő módon 1,6 literes, 156 lóerős és kétliteres, 211 lóerős benzines turbó, valamint 2,2 literes, 136 és 170 lóerős dízelmotorokból áll, amelyekhez hétfokozatú duplakuplungos automata váltó kapcsolódik. Az autó kezdetben csak 4Matic összkerékhajtással lesz elérhető, ami a GLA-ban lejtmeneti sebességszabályozóval egészül ki, de a hírek szerint 2015-ben érkezik az elsőkerék-hajtásos változat is.

Az autót hivatalosan a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatják be, az értékesítése pedig a különböző piacokon idén év végén vagy jövő év elején kezdődik meg.

És ezt olvastad már?
Fantasztikus pályagépet építettek egy klasszikus Fiat Pandából