A frissített V-osztályos Mercedes egyik első példányát lehet megnézni november 15-éig a Belvárosban.
Exkluzív tartalom az üvegdobozban! Az új Merci V-osztályt még sehol máshol nem mutatták meg a világon a nagyközönségnek a maga fizikai valójában, de a jövő év elején induló gyártású luxus-kisbuszt Budapesten, a Fashion Streeten (Deák Ferenc utca) már most megnézheti, aki arra jár. A Mercedes-Benz V-Klasse műszaki alapjai nem változtak, de a dizájn attraktívabb, a fedélzeti elektronika korszerűbb a 2024-es modellen.
A kiállított példány egy csúcsfelszereltségű, Exclusive kivitelű példány. Ezt azonnal észre lehet venni már csak abból is, hogy a jövő évtől nagyobb, hangsúlyosabb hűtőmaszk indirekt megvilágítást kapott - no meg abból, hogy a díszfényes pajzs felett büszkén ágaskodik az állócsillag a motorháztetőn. Aki jobban ki van hegyezve a részletekre, a kocsi fenekén is észreveszi a változásokat: az új, 3D-s fényeffektekkel dekorált lámpatestet és a büszke Mercedes-Benz feliratot a külön nyíló hátsó szélvédő alatt:
A keddi sajtótájékoztató idejére az importőr az újságírók kedvéért kinyitotta az üvegkalitkát, sőt: a kocsit is, így megcsodálhattuk az új műszerfalat, a tetején a 2x12,3 collos képernyővel. A Mercedes fejlesztői ennél a modellnél példás önuralomról és józanságról tettek tanúbizonyságot (vagy csak maguk is sokat vezetnek autót?), és nem hagyták, hogy az érintőképernyő divatja leuralja a praktikumot. A 2024-es V-osztályban valódi, fizikai gombokból álló klímakonzol segíti az odafigyelést alig igénylő utastéri temperálást, de más funkciókért sem kell folyton nyújtózkodni a távolban levegő óriási touch-screen felé, mert az középkonzol alján a tapipad is megmaradt:
Az utastéri komfort a csúcskivitelben nyilván pazar. A V-osztályban a legjobb ülések nem elöl vannak, hanem középen, ahol párnácskás fejtámlás, személyenként külön induktív mobiltöltős, motoros mozgatású fotelek várják az utasokat:
Akinek ez a Merci még nem eléggé komfortos a beköltözéshez, az új modellből is megrendelheti majd a Marco Polo lakóbusz-változatot. A motorizáció nem változik, ami azt is jelenti, hogy a frissített V-osztály is elérhető lesz tisztán elektromos hajtással (EQ-V). Az értékesítés csak a jövő évben indul, ennek megfelelően árakat is korai lenne még mondani (nem is mondtak nekünk). A szalonokban is csak hetek múlva bukkannak fel az első hús-vér V-Klassék, de aki nem bírja ki addig, november 15-éig nézegetheti ezt a fekete Exclusive-ot a Belvárosban!
További részletek a V-osztály faceliftjéről: