A haszonjárműveknél és kisbuszoknál jóval hosszabb a modellciklus a személyautóknál megszokotthoz képest, ezért kilenc évvel a bemutatása után újabb modellfrissítéssel marad piacon a Mercedes-Benz Vito és V-osztály.

2014-ben jelent meg a Mercedes-Benz Vito és V-osztály jelenleg kapható harmadik generációja, és a furgon és kisbusz még egy pár évig a piacon marad, amihez most újabb modellfrissítést kapott. A legszembetűnőbb változás a jelentős méretűre növelt hűtőmaszk, ezzel pedig még magabiztosabb kiállása lett a Mercedes kisbuszának.

Az Exclusive változat (fent), az EQV és a Marco Polo (lent) is egyedi hűtőmaszkot kapott
A személyautókon megszokotthoz hasonlóan többféle hűtőmaszkot kaphat a V-osztály.

Az egyiken hatalmas háromágú csillagos embléma kerül a közepére, amit apró csillagocskák vesznek körül, és az egészet fényes fekete keretbe foglalták. Még érdekesebb az Exclusive változat, ahol a hagyományoknak megfelelően a krómkeretes, krómpálcás hűtőmaszk fölött, a motorháztetőre állították a csillagot. Az elektromos hajtású EQV-nél csak stilizált a hűtőmaszk, hiszen nincs szüksége akkora hűtésre, egyedi hűtőmaszkja van még a Marco Polo lakóautó-változatnak is, míg a Vito esetén csak a lökhárító kerete idézi a nagy hűtőmaszk formáját.

A belső tér nem sokat változott, de mostantól szériafelszerelés a V-osztályban a két 12,3 colos képernyő, és bár a Vito ennél kisebb, 5,5 és 10,25 colos kijelzőket kap, annál is az alapfelszerelés része lesz a legújabb MBUX fedélzeti rendszer. Az idő szavával összhangban a Mercedes a vezetéssegítő rendszereket is frissítette a kisbuszában és furgonjában.

A Vito-modellcsalád hűtőmaszkja szerényebb méretű maradt

Nem változott a motorkínálat, a V-osztály és Vito kínálatának derekát a kétliteres turbódízel motor adja 239 lóerővel, és ott vannak az elektromos modellek, a 204 lóerős EQV, valamint a 116 lóerős eVito, amelyeknél a hatótávolság egy feltöltéssel 355 és 288 kilométer. A Mercedes közben már a két modell következő generációján dolgozik, ami az alapoktól fogva elektromos hajtásúnak készül, és 2026-tól lesz kapható.

Ez is érdekelhet:

A Mercedes kisbuszából már elektromos változat is van

8 személyes is lehet a zöld rendszámos EQV.

Már ötven éve megépítette a cserélhető akkumulátoros elektromos autót a Mercedes

Az akkucsere megoldása a mai napig nem terjedt el, de elektromos Mercedesekből lehet válogatni.

T-osztály néven itt a Mercedes praktikus családi autója

A neve új, de az autó már ismerős lehet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában