A haszonjárműveknél és kisbuszoknál jóval hosszabb a modellciklus a személyautóknál megszokotthoz képest, ezért kilenc évvel a bemutatása után újabb modellfrissítéssel marad piacon a Mercedes-Benz Vito és V-osztály.
2014-ben jelent meg a Mercedes-Benz Vito és V-osztály jelenleg kapható harmadik generációja, és a furgon és kisbusz még egy pár évig a piacon marad, amihez most újabb modellfrissítést kapott. A legszembetűnőbb változás a jelentős méretűre növelt hűtőmaszk, ezzel pedig még magabiztosabb kiállása lett a Mercedes kisbuszának.
A személyautókon megszokotthoz hasonlóan többféle hűtőmaszkot kaphat a V-osztály.
Az egyiken hatalmas háromágú csillagos embléma kerül a közepére, amit apró csillagocskák vesznek körül, és az egészet fényes fekete keretbe foglalták. Még érdekesebb az Exclusive változat, ahol a hagyományoknak megfelelően a krómkeretes, krómpálcás hűtőmaszk fölött, a motorháztetőre állították a csillagot. Az elektromos hajtású EQV-nél csak stilizált a hűtőmaszk, hiszen nincs szüksége akkora hűtésre, egyedi hűtőmaszkja van még a Marco Polo lakóautó-változatnak is, míg a Vito esetén csak a lökhárító kerete idézi a nagy hűtőmaszk formáját.
A belső tér nem sokat változott, de mostantól szériafelszerelés a V-osztályban a két 12,3 colos képernyő, és bár a Vito ennél kisebb, 5,5 és 10,25 colos kijelzőket kap, annál is az alapfelszerelés része lesz a legújabb MBUX fedélzeti rendszer. Az idő szavával összhangban a Mercedes a vezetéssegítő rendszereket is frissítette a kisbuszában és furgonjában.
Nem változott a motorkínálat, a V-osztály és Vito kínálatának derekát a kétliteres turbódízel motor adja 239 lóerővel, és ott vannak az elektromos modellek, a 204 lóerős EQV, valamint a 116 lóerős eVito, amelyeknél a hatótávolság egy feltöltéssel 355 és 288 kilométer. A Mercedes közben már a két modell következő generációján dolgozik, ami az alapoktól fogva elektromos hajtásúnak készül, és 2026-tól lesz kapható.
Ez is érdekelhet: