Stuttgarttól Marseille-ig gurult egyetlen töltéssel, és még csak le sem merült az akku.
Mit tartanál megfelelő hatótávnak, ha elektromos autóra váltanál? Mondjuk 1000 kilométer megfelelne? A Mercedes-Benz koncepcióautója, a Vision EQXX valós körülmények közt is hozta ezt április elején: egy keddi napon egyetlen töltéssel ment folyamatosan 12 órát, hogy a Stuttgart melletti Sindelfingenből a svájci Alpokon át megérkezzen a Marseille melletti Cassisba –
miközben az akkupakkban maradt még 140 km-re elegendő töltés.
A hagyományos autóknak is becsületére váló hatótávot ráadásul nem egy platónyi akkumulátorral érték el, hanem a maximálisra csiszolt hatékonysággal, melynek egyik kulcseleme például a focilabdáénál (0,18) is kisebb, 0,17-es Cw-érték, a szuperkönnyű, szénszálas-üvegszálas karosszéria, a szintén extra könnyű magnézium kerekek vagy a tetőbe épített napelem – a technikai részletekről itt írunk bővebben.
A napelemek érdemi szerepet töltöttek be a teszt során: az olaszországi szakaszon átvették az irányítást az autó összes 12 voltos elektromos rendszere felett, ami a csapat szerint két százalékkal, azaz 25 kilométerrel növelte a hatótávot.
„Megcsináltuk! Több mint ezer kilométert tettünk meg valós körülmények közt, egyetlen akkumulátortöltéssel – lelkendezett Ola Källenius, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának elnöke. – A Vision EQXX a valaha épített leghatékonyabb Mercedes. A mögötte álló technológiai program mérföldkövet jelent az elektromos járművek fejlesztésében.”
Bár az EQXX egyelőre csak koncepció, de a segítségével felhalmozott tudás egyértelműen hatással lesz a jövő EV-ire. Markus Schäfer, a Mercedes műszaki igazgatója hasonló platformon alapuló autót ígért 2024-re, megjegyezve, hogy „a közeljövőben ehhez az autóhoz tervezési szempontból nagyon-nagyon hasonlót láthatnak majd.”
(Forrás: Forbes, Mercedes)
Tudj meg még többet a Mercedes Vision EQXX-ről: