A Mercedes legújabb tanulmánya összefoglalja mindazt a tapasztalatot, amit a stuttgarti márka az elektromos autók terén szerzett: ennek az eredménye a bámulatos hatékonyság és a több mint 1000 kilométeres hatótávolság.
Már egy ideje kaphatunk elektromos autókat a Mercedestől, ezért a stuttgartiak elérkezettnek látták az időt, hogy megmutassák, mit tanultak a fejlesztésük során, és mire számíthatunk tőlük a villanyautók terén a távolabbi jövőben. A Vision EQXX néven leleplezett tanulmányautó nem a lenyűgöző formája vagy a kiemelkedő teljesítménye miatt lehet érdekes.
A Mercedes szerint az újdonság a leghatékonyabb autó, amit valaha készítettek,
és ennek eredménye, hogy az elektromos hajtású EQXX akár 1000 kilométert is képes megtenni egy feltöltéssel. A bámulatos hatótávot nem az akkumulátor növelésével érték el, a gyáriak szerint 100 kilowattórásnál kisebb a kapacitása, hanem a hatékonyság fokozásával.
Nagy szerepe van ebben az áramvonalas karosszériának, amelynek Cw-értéke mindössze 0,17 lett.
A sorozatgyártású modellek közt jelenleg szintén egy Mercedes, az új EQS tartja a rekordot a 0,20-as értékével, és összehasonlításként az EQXX még egy focilabdánál is áramvonalasabb, annak 0,18 a légellenállási együtthatója.
A szélcsatornában kikísérletezett alak lényege a hosszan elnyújtott tetővonal és a hirtelen lecsapott hátsó rész alkotta Kamm-forma.
Az EQXX szuperkönnyű is, a karosszériája szénszálas és üvegszálas anyagból, valamint újrahasznosított, rendkívül vékony acélból készült, a 20 colos kerekek magnéziumból vannak, a tetőre pedig napelemek kerültek, amivel 25 kilométert nőtt a hatótáv.
A Mercedes egy egészen visszafogott hajtásláncot tervezett az EQXX-hez, amiben a hátsó kerekeket egy 204 lóerős elektromotor hajtja.
Az energiafogyasztása ezzel 10 kilowattóra alatti száz kilométeren, ennyire jó értéket pedig legfeljebb az elektromos miniautókkal lehet elérni, még a hatékonynak tartott Tesla Model 3-nak is 15 kilowattóra az átlaga.
A dizájn szemből nézve a Kia EV6-ra emlékeztethet, de a belső tér már egyértelműen Mercedes-stílusú a jellegzetes duplaküllős kormánykerékkel és a műszerfal teljes szélességét elfoglaló képernyővel.
A 120 centiméter széles, 47,5 colos képátlójú kijelző 8K felbontású, és nem több képernyőből áll össze, mint az EQS-ben, de részenként elsötétíthető.
A Mercedes szerint az akkumulátor mérete a fele, a tömege pedig harminc százalékkal kisebb, mint az EQS-ben, és még a fülekkel helyettesített kilincsek is a súlycsökkentést hangsúlyozzák. A Vision EQXX nem egy konkrét új modell előzetese, az EQS-szel szemben nem kerül sorozatgyártásba, de néhány megoldása feltűnhet a Mercedes jövőbeli típusain.