Miután véget ért a második világháború, a gyártók lassan visszaálltak a békés élethez szükséges eszközök termelésére, megkezdődött az újjáépítés, a gazdaság fellendülése. De nem kopott ki a haditechnika, csak új helyet találtak még a 12 hengeres tankmotornak is.
Olyan gépekben használták a Rolls-Royce centrifugális kompresszorral szerelt Merlin V12-es repülőgépmotorját, mint a Spitfire, a Hurricane, a Mosquito vagy éppen a Packard építésű formájában az amerikai P-51D Mustang. A második világháború idején azonban megkérték William Arthur Robothamet, hogy páncélozott járművek számára is tervezzen egy motort.
Mivel a Merlin kellően fejlett volt, ezért ez adta az alapot a feltöltés nélküli Meteorhoz, melyet a Rolls-Royce és a Leyland mérnökeiből álló kis csapat készített. A földi felhasználáshoz leginkább egyszerűsíteni kellett a konstrukción.
Több alkatrészt sikerült hasznosítani a Meteor V12-esben, amik korábban a repülőgépek esetében nem működtek.
Amíg a vadászgépeknél nagyon fontos tényező volt a tengerszint feletti magasság, addig a tankoknál ez kevésbé lényeges, valamint a tempó sem közelítette meg azt a sebességet, melyet a repülőké.
Végül a Meteor egy elég megbízható motor lett, ami beállítástól függően 550 és 650 lóerő közötti teljesítményre képes és hegyeket mozgató 1970 Nm nyomatéka van. Ezzel aztán nem csoda, hogy több tonnás járműveket is képes megmozgatni, és az sem, hogy egy autót végtelen könnyedséggel visz.
Ezek a motorok megbízhatóan üzemelnek a mai napig, így sok esetben gyűjtőknél is előfordulnak működő darabok állványon vagy akár Cromwell tank helyett egyedi építésű autókban, mint ez a háromszemélyes roadster.
Nem kifejezetten klasszikus veterán, hiszen itt a csomagolás lényegtelen, a sztár valójában a Rolls-Royce Meteor motor.
Alvázát kifejezetten a 27 literes lökettérfogatú, 12 hengeres blokkhoz készítették a régi versenyautók stílusában. Az egyszemélyes utastér helyett azonban itt hárman is élvezhetik a hangos tankmotort. A fa karimás kormány mögött több kapcsoló és műszer van vörös bőrkötésben.
Felfüggesztése a Jaguar XJ12-től származik, ahogyan a tárcsafékek is. Automata váltója a General Motorstól érkezett, de a belsejét gyorsulási versenyekhez használt elemekkel építették újjá, hogy bírja a nyomatékot.
330 km/órás elméleti végsebessége van, de valószínűleg ezt még senki sem merte kipróbálni az alumínium karosszériás, tankmotoros szörnyeteggel. A különleges autó 100 ezer dolláros értéke is inkább a motornak szól.
Ez is érdekelhet: