Az európai terjeszkedéséből már sejteni lehetett, hogy az MG hamarosan megérkezik a magyarországi piacra is. Hosszú szünet után alaposan megújulva, hibrid és elektromos autókkal tér vissza az angol márka.

William Morris 1924-ben alapította autómárkáját, amit a Morris Garages után MG-nek keresztelt el, és az évtizedek alatt a hamisítatlan brit sportautók szinonimájává vált. A márka közelmúltbeli történelme azonban annyira kacifántos, hogy még összefoglalni is bonyolult. Az MG egy időben Magyarországon is kapható volt, a legutóbb akkor, amikor a középmotoros TF roadster mellett a Roverek sportosabb változatait árusították, mint a ZR, a ZS és a ZT.

Az MG-ről sokaknak a klasszikus roadsterek juthatnak eszükbe
Az MG régi korszakának utolsó nagy dobása a középmotoros TF volt
A legutóbb akkor lehetett MG-t kapni nálunk, amikor a 4,6 literes V8-assal hajtott ZT készült

2005-ben a bajba jutott MG a kínai Nanjing kezébe került, majd a szintén kínai SAIC lett a tulajdonosa, és birtokolja a mai napig. A következő években megerősödve tért vissza az MG a kínai mellett elsősorban a brit piacra, ahol a kisautótól a középkategóriásig többféle modellt kínáltak. A márka éppen alapos megújuláson megy keresztül:

2019-ben jelent meg az első elektromos autója, a ZS EV, ami szinte azonnal meghódította az európai piacot.

Az MG az utóbbi években intenzív európai terjeszkedésbe fogott, 2019-ben megalapították az európai központjukat, és mára az Egyesült Királyságon kívül már tizenhét nyugat-európai országban lehet kapni a modelleket, több mint négyszáz kereskedés és szervizpont működik, és az MG növekedése is figyelemreméltó, 2019-hez képest 2021-re több mint háromszor annyi autót adtak el.

A siker a plug-in hibrid és elektromos autókat is tartalmazó kínálaton és a hétéves garancián is múlik.
Balra a megújult ZS EV, jobbra az MG 5, ami a piac egyetlen elektromos kombija lesz

Az idei évben a közép-kelet-európai terjeszkedést tűzte ki célul az MG, és ennek lépcsőjeként 2022-ben újra elindul a forgalmazása Magyarországon.

Az angol márka hazai importőre a Duna Autó lesz. A több mint harmincéves múltra visszatekintő cég nem fél új márkákat bevezetni, pár éve a nevükhöz fűződött a Lada magyarországi visszatérése, nemrég nyílt az első hivatalos Tesla karosszériajavító, de az Abarth és a Cupra márkáknak is saját kereskedést tartanak fenn.

Az MG magyarországi forgalmazása idén ősszel kezdődik, a Duna Autó hamarosan megkezdi az országos márkakereskedői hálózat kiépítését. Kíváncsian várjuk, milyenek lesznek, mennyiért kínálják, és hogyan fogadja a magyar piac az angol márka új korszakának modelljeit.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Villeneuve odaszólt a McLarennek: Ilyet azok a csapatok mondanak, amelyek nem nyernek

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés