Az Escort nem tartozott a Ford legizgalmasabb típusai közé, de a ralira szánt RS Cosworth utcai változata a mai napig az álomautóink közé tartozik. Most egy szépen átépített példányt mutatunk belőle.
A versenypályákra született az Escort RS Cosworth, aminek egyetlen célja volt a sikeres szereplés a rali-világbajnokságon. A Fordnál ezért a Sierra összkerékhajtású alapját vették alapul, és a nem túl izgalmas Escort karosszériáját úgy alakították át, hogy felérjen a versenygép képességeihez. A hatalmas hátsó szárnyáról száz közül is felismered ezt a típust.
A versenyszerepléshez az FIA előírta, hogy ötezer darabot kell gyártani az utcai változatból, és az Escort RS Cosworth olyan sikeres lett, hogy 1996-ig összesen hétezer készült belőle. A képeken látható példány 1992 decemberében gördült ki a gyárból, nem éppen ugyanebben az állapotban. Az évek során egészen egyedi gépet faragtak belőle.
Az eredeti lámpákat dupla körfényszórókra cserélték, és hátul is sötétek lettek a burák. A piros fényezése eredeti, hozzá nagyszerűen illenek a szürke 18 colos kerekek, amire vadonatúj Michelin Pilot Sport 4S abroncsokat feszítettek. A belseje sem maradt változatlan, a kormánykerék a versenyautókból lehet ismerős, a középkonzolra érintőképernyő került.
A motort az alapoktól építették újra, ezért izmosabb lett a szériamodell 227 lóerős turbós erőforrásánál. A nem éppen korhű táblagépnek haszna is van, innen lehet megtudni az üzemi hőfokokat, és a turbónyomás is itt lökhető fel 1,5 barra.
A Northwest European kínálatában található egyedi Escort RS Cosworth még csak 89 ezer kilométert futott, és ennek felel meg az 50 ezer dolláros, azaz 14 millió forintos ára is.