A harmadik generációjához érkezett a BMW 1-es sorozata, és a kompakt modell nagyot változott, mostantól ugyanis elsőkerék-hajtású alapokra épül, de ha elolvasod, mire képes, ezt egy cseppet sem fogod bánni.

2004-ben jelent meg az 1-es sorozat a BMW-nél, és mostanra elmondhatjuk, hogy az eleinte nehezen fogadott formavilága ellenére igazi siker lett, az első két generációjából 1,3 millió példány kelt el. A népszerűségét a nagyobb BMW-khez hasonlóan hosszmotoros, hátsókerék-hajtású felépítése is adta, és ez az, ami most megváltozik.

Az 1-es sorozat búcsúzik a hátsókerék-hajtástól

Az új generáció már ugyanarra a padlólemezre épül, mint a 2-es Active Tourer, az X1 és az X2, vagy éppen az összes újabb MINI, ami azt jelenti, hogy a motorját keresztben építik az orrába, és alapesetben az első kerekeket hajtja. Mégsem érdemes bánni, hiszen összkerékhajtás is elérhető hozzá,

Nem nagyobb, de tágasabb lett

A 4,32 méter hosszú ötajtós modell méretei alig változtak, a hossza fél centivel csökkent, a szélessége három és fél centivel 1,8 méterre, a magassága egy centivel 1,43 méterre nőtt. A 2,67 méteres tengelytávja két centivel még rövidebb is lett, az új felépítésnek köszönhetően az utastere mégis tágasabb lett minden irányban néhány centivel.

Új külsőt kapott sportosabb stílussal

Az arányaival együtt a formája is megváltozott az 1-esnek, amelyen most először egybeolvadt, és minden eddiginél nagyobb a vese alakú hűtőmaszk, a fényszórók pedig teljesen LED-esek is lehetnek. A nyúlánk elődjéhez képest rövidebb motorháztetővel masszívabb hatást kelt, most először akár 19 colos kerekekkel is kérhető,

A belső tere még jobb hely lett

A berendezését a 3-as sorozat mintájára készítették, most először 9,2 colos színes head-up display és elektromosan nyitható panoráma üvegtető kérhető. A kormánykerék mögé 10,25 colos színes kijelzős műszeregység kerülhet, a vezető felé fordított érintőképernyő legalább 8,8 colos, de a műszerekkel megegyező méretű is lehet,

A háttérvilágított műszerfal-betétek a MINI-ből lehetnek ismerősek.

Háromhengeres motorokat kaphat

A kínálat 1,5 literes, háromhengeres turbós motorokkal indul, a benzines 118i-ben 140 lóerővel, a dízel 116d-ben pedig 116 lóerővel, egyformán hatfokozatú kézi váltóval. Ha többre vágysz, akkor ott a 118d, amibe már a kétliteres, négyhengeres turbódízel kerül 150 lóerővel, vagy a 120d-ben 190 lóerővel, szériában összkerékhajtással és nyolcfokozatú automata váltóval. A kisebb motorokhoz felárért hétsebességes duplakuplungos váltót kaphatsz.

Sportkompaktok közé érkezik az M135i

A kezdetben a csúcsmodell az M135i lesz, ami ugyan már nem hathengeres, mint az elődje, de a kétliteres, négyhengeres turbós benzinmotorból 306 lóerőt és 450 Nm nyomatékot hoztak ki. A futóművét egy centivel leültették, a lengéscsillapítása adaptív,

a végsebessége 250 km/óra, amivel helye van a legjobb sportkompaktok között.

Okostelefonnal nyitható és szinte önvezető lesz

Az új 1-est már az okostelefonon futó alkalmazással is lehet nyitni, feltéve, hogy Samsung Galaxy készülékről és legalább Android 8.0 operációs rendszerről van szó. A vezetési segédek közt 160 km/óráig működő és dugóban is araszoló távolságtartó tempomat, valamint 70-210 km/óra közt dolgozó sávtartó is van, a BMW kompaktja nemcsak beparkol, hanem ki is áll onnan, az utolsó 50 méteren pedig önállóan manőverezik ki egy szűk helyről.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon