Az európai átlag kicsit magasabb: négyből egy.
Már 19 ezer teljesen elektromos és 20 ezer plug-in hibrid, azaz összesen 39 ezer zöld rendszámos kocsit helyeztek üzembe Magyarországon. A villanyautók száma csak októberben mintegy 6 százalékkal nőtt – nyilvánvalóan az állami támogatás következtében –, szeptemberi adat szerint pedig az eladott autók öt százaléka tisztán elektromos vagy plug-in hibrid. Ez az arány magasabb, mint a környező kelet-közép-európai országokban, az összeurópai átlagtól viszont durván elmarad: ott 23 százalék – áll az E.ON közleményében.
A magyarországi töltőhálózaton vételezett áram mennyiségéből úgy számolják, hogy a
a nyilvános töltésekkel 42 millió kilométert tettek meg az e-autósok 2020-ban, ezzel 5100 tonna közvetlen szén-dioxid-kibocsátástól kímélték meg a környezetet.
Már nem kell vadászni a töltőket
Az elektromos autók elterjedése nagyban múlik a töltőhálózaton. Jelenleg Európában 250 ezer hagyományos és 38 ezer gyorstöltő található, ami rengetegnek tűnik, és tényleg nem kevés, de ahhoz, hogy minél kisebb kényelmetlenség legyen átülni a tankolási idő szempontjából verhetetlennek tűnő benzines vagy dízelautókból, még több otthoni és munkahelyi töltőpont kiépítése szükséges. Az mindenesetre komoly eredmény,
Ez is érdekelhet:
(Forrás: E.ON, MTI)