A 911 Targa talán a legstílusosabb változat a Porsche sportautójából, a bukókeretes kabrióból pedig most egy olyan példányt mutatunk, ami még szebb, mint amikor újonnan kijött a gyárból.

A 356-ból, a Porsche első sportautójából volt kabrió, de a 911-ből egy kicsit várni kellett rá. A szigorodó amerikai biztonsági előírások miatt a Porschénél úgy vélték, hogy nem lenne elég egyszerűen levágni a tetőt. A Karmann által épített prototípus ezért egyedi példány maradt, a Porsche pedig bemutatta a Targát, ami stíluselemmé tette a bukókeretet.

A nevét a szicíliai Targa Florio autóversenyről kapta, ahol a Porsche is aratott győzelmet 911 Carrera RS-sel. Szálcsiszolt rozsdamentes acélból készítették a bukókeretet, ezért ragyog olyan ellenállhatatlanul, a tetőpanel kivehető volt, és

a hátsó ablakot eleinte levehető műanyagból készítették, csak 1968-tól kezdődően lett üvegezett.

1968-as évjáratú ez a példány, még a műanyag hátsó szélvédővel, de már a 911S változatban. A kétliteres, hathengeres bokszermotor teljesítményét ebben 130-ról 160 lóerőre növelték, és az ikonikussá vált Fuchs felnik is ekkor jelentek meg.

Feltűnhet, hogy az autóban hagyományos váltókar van, de nincs kuplungpedál: ez a ritka Sportomatic kivitel, robotizált kuplunggal, amivel az amerikai vevők életét könnyítették meg.

A képeken látható autó annyira gyönyörű állapotban van, hogy talán még újonnan sem volt ennyire szép.

A sárga 911 Targa a Petersen Automotive Museumban nézhető meg Los Angelesben.

Ez is érdekelhet:

A limitált szériás 911 Targának eleganciában nincsen párja

Az Exclusive Manufaktur épített belőle különkiadást.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.