A legendává érett 911-es sorozat bevezetésekor is elgondolkodott már a kabrió karosszérián a Porsche, ami csak két évtizeddel később vált valóra. De ez az egy prototípus elkészült, ami most eladósorba került.

A hatvanas évek közepén készítette elő új modellsorozatát a Porsche. Akkor még 901-nek nevezték a típust, amit eredetileg kupé karosszériával terveztek meg, de az Egyesült Államokban a kabriók iránt egyre növekvő igényt látva belefogtak a nyitott tetős változat tervezésébe is.

Mivel szorított az idő, ezért a karosszériaépítéssel foglalkozó Karmann műhelye kapta a feladatot, akik levágták a tetőt és megerősítették a karosszéria szerkezetét. Az eredmény látványos lett, de nem elég meggyőző, a kabrió 901-es merevsége ugyanis nem sikerült tökéletesre.

A Porsche végül nem küldte gyártásba az 1964 szeptemberére elkészült kabriót, helyette azonban a zárt tetős modellből megalkotta a Targát, ami az egyik legnépszerűbb kivitel lett: nyitott tetős, de a merevségével sem volt probléma.

A 901-es bemutatása után a Peugeot vétózta meg a nevet, mondván a középső nullával ellátott típusjelzések hozzá tartoznak, a Porsche ezért 911-re nevezte át a modellt. Az első igazi 911 kabrió pedig még két évtizedet váratott magára, ezért is olyan értékes ez az egyetlen példányban létező prototípus.

A kétliteres, hathengeres bokszermotorral és ötfokozatú kézi váltóval szerelt autó 130 lóerős, és mind a négy kerekét tárcsafék lassítja, a Fuchs kerekek is eredetiek. Az RM Sotheby’s február elején Párizsban árverezi el ezt a csodás példányt, a Porsche történelmének egy fontos darabját.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés