A leghosszabb ideig, tizenkét évig gyártásban lévő S-osztály volt az a széria, aminek most egy tökéletes példányát mutatjuk meg. A Mercedes stuttgarti múzeuma kínálja eladásra ezt a keveset futott 280 SE-t.

1979-ben jelent meg a Mercedesnél a W126 széria, és egészen a kilencvenes évek elejéig gyártották az S-osztálynak ezt a generációját. Ha kíváncsi vagy, milyen lehetett új korában, akkor csak meg kell nézned ennek a példánynak a képeit, amit a Mercedes stuttgarti múzeumában kínálnak eladásra. Még csak egy tulajdonosa volt, de ő sem használta sokat.

1982-ben rendelték ezt a 280 SE-t, aminek a kéttónusú zöld fényezése, a barna bőrbelsője és a fabetétjei egyszerűen tökéletes harmóniát alkotnak.

Az ideje nagy részét Madeira szigetén töltötte, és csak keveset kocsikáztak vele, amit a hozzá adott számlák is igazolnak.

1992-ben 13 ezer, és még 2007-ben is csak 26 ezer kilométer volt benne, most is alig mutat többet 35 ezernél.

Az S-osztályban ma már szokatlan lenne a kézi váltó, de ezt még azzal szerelték

a hathengeres motorja mellé. A 2,8 literes benzinmotorja 185 lóerős, amivel tíz másodpercen belül gyorsult százra, a végsebessége elérte a 210 km/órát. A légkondicionálóval is felszerelt Mercedesben az ablakok, a napfénytető és az antenna is elektromos mozgatású.

A múzeumhoz került autót rendbe tették, de érthető módon nem volt sok munka vele,

csak az ablakemelő motorját és a kipufogódobot kellett kicserélni, és a klímára is ráfért már a takarítás. Most ebben a csodás állapotában várja az új tulajdonosát, akitől 47 890 eurót kérnek majd, ez 16 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Szelnénk az utakat ezzel az AMG által tuningolt Mercedesszel

1991-ben ez a 6 literes kupé volt a csúcs.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

További cikkeink a témában