Csak miután előkészítettem a képeket és elkezdtem írni a szöveget, jöttem rá, hogy nem is tudom, milyen motor van ebben az autóban. Vagy van-e benne motor egyáltalán.
A látszat csal: ez a dolog a képeken nem egy autó. Ez egy csali. A Continental, ez a mindennel foglalkozó autós háttéripari német óriásvállalat azért építette meg és rakta ki a standjára a müncheni IAA 2021 Mobility kiállításon, hogy újságírókat és autóipari megrendelőket fogjon vele. Én is ráharaptam, engem is kifogtak és mire észbe kaptam, már három öltönyös Conti-menedzser marcangolt-tépett kegyetlenül, engem, szegény kis autóbuzi zsákmányállatot.
A Continentalt sokan egyszerű gumimárkaként azonosítják de ez tévedés. A Conti mindent gyárt, ami egy autóhoz kellhet. Mechanikus és elektronikus alkatrészeket, szíjakat, csöveket, szivattyúkat, villanymotorokat az elektromos autóhoz, üléskárpitot, fejegységet, fékalkatrészeket, lámpákat - mindent. És nem csak gyártja ezeket a dolgokat, hanem fejleszti, tervezi is őket. Számos műszaki vagy dizájn-újdonság, amit egy-egy autómárka nagy melldöngetéssel bemutat, valójában nem az adott márka fejlesztése, ők csak az elsők, akik megvették a cuccot az autós háttércégektől. Például a Continentaltól.
Amit csak tehát az Ambienc3-ben, ebben az átépített T2-es Transporterben láthatunk, lényegében mind eladó. Persze nem nekünk, hétköznapi autósoknak, hanem az autógyártóknak. Eladó például az a varázslatos új bevonat is, amellyel állítólag minden kárpitanyagot tökéletesen koszállóvá lehet tenni. Ezt a technológiát mutatták meg nekem a Conti öltönyösei, miután ráharaptam a csalira és tehetetlenül lógtam a horgon:
A csodabevonat nem csak a fent látható műbőrdarabra hanem mindenféle textilanyagra felvihető, majd izopropil-alkohol bázisú tisztítószerrel nem csak a tinta, hanem mindenféle egyéb kosz is nagyon könnyen lepucolható. Az innováció egyelőre kimunkálás alatt áll, de a kutatók-fejlesztők mellett már a marketingesek is aktívak. Mint mondtam, ezért építették meg az Ambienc3-t; hogy vagy közvetlenül a kiállításon mászkáló autóipari menedzsereknek közvetlenül vagy a magamfajta újságírókon keresztül másodlagos infóterjesztéssel megmutassák, miket találtak ki és akár már most meginduljanak a tárgyalások a Conti és az újításokat majd elsőként alkalmazó autógyártók között.
És persze ugyanígy eladó a jópofa kormánymegoldás, a vezetőülés csodálatos kettős kárpitja, a könnyű és kényelmes fekvőszék a majdani robotaxikba vagy a gombnyomásra sötétedő-világosodó ablakok. Az Ambienc3 nem más, mint egy gyönyörű, izgalmas, érdekes és menő 3D-s hirdetőtábla, négy keréken.
Ez volt hát a T2-es, amit guruló szalonná alakítottak. Elektromos T1-es jöhet?