A Golf ikonikus sportmodellje persze a GTI, főleg az első szériából, de később is akadtak szép kísérletek a Volkswagentől. Az egyik ilyen a hármas Golfból épített megszelídített versenyautó, ami végül nem került gyártásba.

A kilencvenes években úgy lehetett beszállni a raliba, ha a versenyautóból utcai változat is készül, legalább 2500 példányban. Ez volt a célja a Volkswagennek is azzal a hármas Golffal, amit a Schmidt Motorsportnál építettek át A-csoportos versenyautóvá. Az A59 jelű prototípusnak már a karosszériája is jóval szélesebb az alapkivitelnél.

Az extra hűtőnyílásokkal ellátott motorházfedél alá egy külön erre a célra tervezett kétliteres, négyhengeres turbós motor került, ami 275 lóerős teljesítményre volt képes, az erejét hatfokozatú kézi váltóval lehetett beosztani.

A felturbózott hármas Golf összkerékhajtású is volt, ezzel 5 másodperc alatt gyorsult százra.

Hiába tűnt ígéretesnek, végül nem kapott szabad utat a projekt, ami a hasonló paraméterű Ford Escort Cosworth ellenfele lehetett volna. A Golfból csak két prototípus készült el, amiből legalább egy a gyári gyűjteményben pihen, augusztus első hétvégéjén pedig meg is járatják a „német Goodwood” néven emlegetett Classic Days Schloss Dyck eseményen.

És ezt láttad már?

Bécsben van a világ talán legnagyobb Volkswagen Golf-gyűjteménye

Tele ritkaságokkal, amiből jövőre múzeumot nyitna a gyűjtő.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés