Egyre nagyobb divat a legendás típusok régi példányainak felújítása és finom modernizálása. A Singer Porsche 911-ese után pedig itt a klasszikus Mini, amit egy brit műhely hozott formába, hogy megállja a helyét a mai kiskocsik között is.
David Brown munkájának köszönhető az a csodálatos vonalú Speedback GT, ami egy Jaguar XKR alapjára épülve hűen idézi az Aston Martin DB5 stílusát, de az 5 literes, 510 lóerős, kompresszoros V8-as motorjával a modern sportkocsik menettulajdonságaival bír. David Brown pedig most a régi Minit kapta a kezei közé, és igazi csodát hozott ki belőle.
Az 1959-ben bemutatott eredeti Mini az évtizedek múlásával egyre elavultabbá vált, és bár az ezredfordulóig gyártották, de akkor már nem vehette fel a versenyt a modern kisautókkal. A BMW ezért teljesen modern alapokra építette a retró stílusú, generációkon keresztül egyre sikeresebb utódját, ám
ha neked mindig is a régi Mini volt a vágyad, most itt a neked való autó.
David Brown műhelye ugyanis fogta az eredeti Minit, darabjaira szedte, és nemcsak alaposan felújította, de átgondolta,
hol lehetne kissé naprakészebbé tenni úgy, hogy a bájos eredeti stílusa is megmaradjon. A karosszériáját jobban összerakták, mint valaha, és a festés minőségére is nagy figyelmet fordítottak, a felújítás 1400 munkaórájából 400-at tesz ki csak a fényezés.
1275 köbcentis, négyhengeres motorja a Cooper S-ből származik, és az utolsó csavarig felújították, így már 90-100 lóerős teljesítményre képes,
ami figyelembe véve a Mini csupán 700 kilogrammos tömegét, elégnek tűnik egy kiadós élményautózáshoz. A négyfokozatú váltót, a futóművet és a fékrendszert is átdolgozták a David Brown Automotive műhelyében.
A legnagyobb előrelépés az utastérben történt, ahol a műszerfalat teljesen újragondolták. A nagy számlapos sebességmérő megmaradt, de középre startgomb, új kapcsolók és
egy érintőképernyős egység került, ami Apple CarPlay segítségével képes az iPhone funkcióinak kezelésére.
Az eredeti stílusát azonban megtartotta a Mini, amit igényes kárpitozás emel ki.
Nem lesz olcsó mulatság, ha ilyen Minit szeretnél magadnak.
David Brown még nem árulta el, mennyibe fog kerülni a limitált példányszámban készülő Remastered széria, de ha abból indulunk ki, hogy a Speedback GT éppen tízszer annyiba, 220 millió forintnak megfelelő 600 ezer fontba kerül, mint az alapjait adó Jaguar, akkor a Miniért akár 75 ezer fontot, 27 millió forintot is kérhetnek.
Igaz, ilyen lenyűgözően tökéletes Mini talán még soha nem készült.