Egyre nagyobb divat a legendás típusok régi példányainak felújítása és finom modernizálása. A Singer Porsche 911-ese után pedig itt a klasszikus Mini, amit egy brit műhely hozott formába, hogy megállja a helyét a mai kiskocsik között is.

David Brown munkájának köszönhető az a csodálatos vonalú Speedback GT, ami egy Jaguar XKR alapjára épülve hűen idézi az Aston Martin DB5 stílusát, de az 5 literes, 510 lóerős, kompresszoros V8-as motorjával a modern sportkocsik menettulajdonságaival bír. David Brown pedig most a régi Minit kapta a kezei közé, és igazi csodát hozott ki belőle.

Az 1959-ben bemutatott eredeti Mini az évtizedek múlásával egyre elavultabbá vált, és bár az ezredfordulóig gyártották, de akkor már nem vehette fel a versenyt a modern kisautókkal. A BMW ezért teljesen modern alapokra építette a retró stílusú, generációkon keresztül egyre sikeresebb utódját, ám

ha neked mindig is a régi Mini volt a vágyad, most itt a neked való autó.

David Brown műhelye ugyanis fogta az eredeti Minit, darabjaira szedte, és nemcsak alaposan felújította, de átgondolta,

hol lehetne kissé naprakészebbé tenni úgy, hogy a bájos eredeti stílusa is megmaradjon. A karosszériáját jobban összerakták, mint valaha, és a festés minőségére is nagy figyelmet fordítottak, a felújítás 1400 munkaórájából 400-at tesz ki csak a fényezés.

1275 köbcentis, négyhengeres motorja a Cooper S-ből származik, és az utolsó csavarig felújították, így már 90-100 lóerős teljesítményre képes,

ami figyelembe véve a Mini csupán 700 kilogrammos tömegét, elégnek tűnik egy kiadós élményautózáshoz. A négyfokozatú váltót, a futóművet és a fékrendszert is átdolgozták a David Brown Automotive műhelyében.

A legnagyobb előrelépés az utastérben történt, ahol a műszerfalat teljesen újragondolták. A nagy számlapos sebességmérő megmaradt, de középre startgomb, új kapcsolók és

egy érintőképernyős egység került, ami Apple CarPlay segítségével képes az iPhone funkcióinak kezelésére.

Az eredeti stílusát azonban megtartotta a Mini, amit igényes kárpitozás emel ki.

Nem lesz olcsó mulatság, ha ilyen Minit szeretnél magadnak.

David Brown még nem árulta el, mennyibe fog kerülni a limitált példányszámban készülő Remastered széria, de ha abból indulunk ki, hogy a Speedback GT éppen tízszer annyiba, 220 millió forintnak megfelelő 600 ezer fontba kerül, mint az alapjait adó Jaguar, akkor a Miniért akár 75 ezer fontot, 27 millió forintot is kérhetnek.

Igaz, ilyen lenyűgözően tökéletes Mini talán még soha nem készült. 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés