Egyre nagyobb divat a legendás típusok régi példányainak felújítása és finom modernizálása. A Singer Porsche 911-ese után pedig itt a klasszikus Mini, amit egy brit műhely hozott formába, hogy megállja a helyét a mai kiskocsik között is.

David Brown munkájának köszönhető az a csodálatos vonalú Speedback GT, ami egy Jaguar XKR alapjára épülve hűen idézi az Aston Martin DB5 stílusát, de az 5 literes, 510 lóerős, kompresszoros V8-as motorjával a modern sportkocsik menettulajdonságaival bír. David Brown pedig most a régi Minit kapta a kezei közé, és igazi csodát hozott ki belőle.

Az 1959-ben bemutatott eredeti Mini az évtizedek múlásával egyre elavultabbá vált, és bár az ezredfordulóig gyártották, de akkor már nem vehette fel a versenyt a modern kisautókkal. A BMW ezért teljesen modern alapokra építette a retró stílusú, generációkon keresztül egyre sikeresebb utódját, ám

ha neked mindig is a régi Mini volt a vágyad, most itt a neked való autó.

David Brown műhelye ugyanis fogta az eredeti Minit, darabjaira szedte, és nemcsak alaposan felújította, de átgondolta,

hol lehetne kissé naprakészebbé tenni úgy, hogy a bájos eredeti stílusa is megmaradjon. A karosszériáját jobban összerakták, mint valaha, és a festés minőségére is nagy figyelmet fordítottak, a felújítás 1400 munkaórájából 400-at tesz ki csak a fényezés.

1275 köbcentis, négyhengeres motorja a Cooper S-ből származik, és az utolsó csavarig felújították, így már 90-100 lóerős teljesítményre képes,

ami figyelembe véve a Mini csupán 700 kilogrammos tömegét, elégnek tűnik egy kiadós élményautózáshoz. A négyfokozatú váltót, a futóművet és a fékrendszert is átdolgozták a David Brown Automotive műhelyében.

A legnagyobb előrelépés az utastérben történt, ahol a műszerfalat teljesen újragondolták. A nagy számlapos sebességmérő megmaradt, de középre startgomb, új kapcsolók és

egy érintőképernyős egység került, ami Apple CarPlay segítségével képes az iPhone funkcióinak kezelésére.

Az eredeti stílusát azonban megtartotta a Mini, amit igényes kárpitozás emel ki.

Nem lesz olcsó mulatság, ha ilyen Minit szeretnél magadnak.

David Brown még nem árulta el, mennyibe fog kerülni a limitált példányszámban készülő Remastered széria, de ha abból indulunk ki, hogy a Speedback GT éppen tízszer annyiba, 220 millió forintnak megfelelő 600 ezer fontba kerül, mint az alapjait adó Jaguar, akkor a Miniért akár 75 ezer fontot, 27 millió forintot is kérhetnek.

Igaz, ilyen lenyűgözően tökéletes Mini talán még soha nem készült. 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Szokatlan végeredmény született a Kínai Nagydíj sprintkvalifikációján

További cikkeink a témában