A klasszikus Miniről tudjuk, hogy a méretéhez képest erős, de ez a példánya nem csak ahhoz képest számít izmosnak, hogy milyen apró, hiszen egy Hondából származó V6-os tuningolt változata hajtja.

Az eredeti Mini többek közt azzal vált legendává, hogy élmény volt vezetni, és az agilis kisautóval még a Monte-Carlo-ralin is győzelmet tudtak aratni. Persze a teljesítménye csak ahhoz képest nagy, hogy egy Mini mennyire apró, de ezt a ’74-es példányt nem a szokásos négyhengeres hajtja, hanem egy Hondából származó V6-os, amit tovább tuningoltak.

A japánok 3,2 literes V6-osa gyárilag 225 lóerős volt, de a Mini Super Cooper S-t építő Gildred Racing még egy turbófeltöltővel is ellátta, amivel a teljesítménye 550 lóerőre, a nyomatéka 519 Nm-re nőtt.

A motor a hátsó ülések helyére került, és hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket,

minden mást, az üzemanyagtankot és az akkut a kisautó orrába tették.

Az épített Mini csak 900 kilogrammot nyom, amivel a tömeg-teljesítmény aránya megegyezik egy Bugatti Veyronéval.

Gyorsulni nagyon tud, 4 másodpercen belül van százon, a Netflix autós műsorában egy McLaren 675LT-t is legyőzött negyed mérföldön. A teljesítménye mellett az ára sem semmi, az építés 150 ezer dollárba került, ami 47 millió forintnak felel meg.

Ezt is látnod kell:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés