A nyolcvanas évek elejének sztárja volt a Lancia raliautója, az utolsó hátsókerék-hajtású versenygép, amivel világbajnoki címet nyertek. Most egy olasz műhelyben fogtak hozzá a modernizálásához.

A legendás típusok modernizálása nem új ötlet, a Singer már régóta műveli magas szinten a klasszikus Porschék építését, és nemrég az Automobili Amos is előállt a Lancia Delta Integrale naprakész változatával.

Igazi álom a Lancia Delta Integrale modernizált változata

Csak azt nem tudjuk, honnan lesz pénzünk rá.

Most egy másik klasszikus olasz versenyautóhoz fogott hozzá a Kimera Automobili: a Stratos utódjaként bemutatott 037-et veszik elő.

A nyolcvanas évek elején fejlesztette az Abarth, a Dallara és a Pininfarina, végül a projekt kódja után Lancia 037-nek nevezték el, és 1982-ben rajtoltak vele a világbajnokság legizmosabb B-csoportos versenyautói között.

Walter Röhrl is vezette, és 1983-ban az utolsó hátsókerék-hajtású versenygépként nyertek vele konstruktőri vb-címet.

A nevezéshez szükséges kétszáz példánynál több nem épült a Stradale névre keresztelt utcai modellből, amit kétliteres, 205 lóerős kompresszoros motorral szereltek, és mára egy vagyont ér. Még nem lehet tudni, hogy a Kimera Automobili ezeket az eredeti példányokat újítja fel, vagy teljesen újat épít, de az Evo 037 premierjén, egy hónap múlva kiderül.

Ez is érdekelhet:

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés