A nyolcvanas évek elejének sztárja volt a Lancia raliautója, az utolsó hátsókerék-hajtású versenygép, amivel világbajnoki címet nyertek. Most egy olasz műhelyben fogtak hozzá a modernizálásához.

A legendás típusok modernizálása nem új ötlet, a Singer már régóta műveli magas szinten a klasszikus Porschék építését, és nemrég az Automobili Amos is előállt a Lancia Delta Integrale naprakész változatával.

Igazi álom a Lancia Delta Integrale modernizált változata

Csak azt nem tudjuk, honnan lesz pénzünk rá.

Most egy másik klasszikus olasz versenyautóhoz fogott hozzá a Kimera Automobili: a Stratos utódjaként bemutatott 037-et veszik elő.

A nyolcvanas évek elején fejlesztette az Abarth, a Dallara és a Pininfarina, végül a projekt kódja után Lancia 037-nek nevezték el, és 1982-ben rajtoltak vele a világbajnokság legizmosabb B-csoportos versenyautói között.

Walter Röhrl is vezette, és 1983-ban az utolsó hátsókerék-hajtású versenygépként nyertek vele konstruktőri vb-címet.

A nevezéshez szükséges kétszáz példánynál több nem épült a Stradale névre keresztelt utcai modellből, amit kétliteres, 205 lóerős kompresszoros motorral szereltek, és mára egy vagyont ér. Még nem lehet tudni, hogy a Kimera Automobili ezeket az eredeti példányokat újítja fel, vagy teljesen újat épít, de az Evo 037 premierjén, egy hónap múlva kiderül.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés