Charles Leclerc közel két év után állhatott fel ismét a dobogó legfelső fokára.

Charles Leclerc hazai közönség előtt szerezte meg a Monacói Nagydíj pole pozícióját, eközben Max Verstappen csak a hatodik legjobb időt tudta autózni a kvalifikáción. Az időmérő végeredménye azonban megváltozott, miután utólag kizárták a Haast (autójukon szabálytalanságra bukkantak), így Nico Hülkenberg és Kevin Magnussen csak a bokszutcából rajtolhatott el. A rajtrács (eredeti verzió):

A futamon még az első kört sem tették meg a pilóták, máris meg kellett szakítani a versenyt, miután Kevin Magnussen összeért Sergio Pérezzel, aki keresztbe állt és a korlátnak csapódott, mindeközben pedig mind a két Haast elkapta. A mexikói autója gyakorlatilag megsemmisült, a szalagkorlát is komolyan megsérült – szerencsére a pilóták ép bőrrel megúszták az incidenst:

Az esetet elsőkörös versenybalesetnek minősítették, vagyis Magnussen megúszta büntetés nélkül, aki biztosan izgult, hiszen tíz büntetőpontnál jár, vagyis nagyon közel áll az egyfutamos eltiltástól.

*A Formula–1-ben 2014 óta van érvényben a büntetőpontrendszer: a versenyzők büntetőponto(ka)t kapnak a különböző szabályszegésekért, aki pedig tizenkét hónapon belül tizenkét pontot összegyűjt, azt automatikusan eltiltják egy versenytől, ugyanakkor tizenkét hónap után nullázódnak a pontok.

Volt egy másik incidens is: Esteban Ocon (egészen lehetetlen helyen) akarta volna megelőzni csapattársát, Pierre Gaslyt, ám kerekeik összeértek, Ocon autója pedig a levegőbe repült – előbbi tíz másodperces időbüntetést kapott, ám mivel kénytelen volt feladni a versenyt, ez azt jelentette, hogy ezt a büntetést a következő, kanadai futamon egy öt rajthelyes hátrasorolás formájában kell letöltenie.

És még az is az első körben történt, hogy Carlos Sainz Jr. defektet kapott, ám még sikerült eljutnia a bokszutcáig, vagyis folytatni tudta a versenyt. Szerencséjére pedig az újraindításnál mindenki az eredeti helyéről rajtolhatott, vagyis a harmadik pozícióból vághatott neki a futam folytatásának a mintegy negyven perc piros zászlós szünetet követően.

Az újraindításnak már érezhetően sokkal óvatosabban vágtak neki a pilóták, az újabb rajt pedig problémamentesen sikerült. Ezután pedig pontosan az következett, ami ilyenkor szokott, köszönhetően a pálya karakterisztikájának – mivel a monte-carlói pálya a versenynaptár egyik legszűkebb helyszíne, nagyon nehéz előzni, így aki megszerzi a pole pozíciót, szinte biztosan futamgyőztesnek mondhatja magát.

Charles Leclerc az első rajtkockából indulva megnyerte a Monacói Nagydíjat,

ezzel ő lett az F1 történetének első monacói versenyzője, aki futamgyőzelmet aratott Monacóban. El is érzékenyült:

A közel két év után ismét futamgyőzelmet szerző 26 éves pilóta mellé Oscar Piastri és Carlos Sainz Jr. állhatott még fel a dobogóra, a világbajnoki tabellát vezető Verstappent pedig a hatodik helyen intették le. A holland előnye ezzel 31 pontra olvadt.

A Monacói Nagydíj végeredménye:

A szezon két hét múlva a Kanadai Nagydíjjal folytatódik.

(Fotó: Formula1.com)

Ez is érdekelhet:

Egy ajtó máris bezárult Carlos Sainz előtt?

Papíron még így is maradt opciója Carlos Sainznak.

Sergio Pérez kikosarazta a Red Bull ajánlatát

Visszaült a nyeregbe Sergio Pérez?

Szokatlan fordulatot vehet Verstappen F1-es pályafutása

Ha valaki, akkor Max Verstappen egészen biztosan megteheti ezt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés