Charles Leclerc közel két év után állhatott fel ismét a dobogó legfelső fokára.

Charles Leclerc hazai közönség előtt szerezte meg a Monacói Nagydíj pole pozícióját, eközben Max Verstappen csak a hatodik legjobb időt tudta autózni a kvalifikáción. Az időmérő végeredménye azonban megváltozott, miután utólag kizárták a Haast (autójukon szabálytalanságra bukkantak), így Nico Hülkenberg és Kevin Magnussen csak a bokszutcából rajtolhatott el. A rajtrács (eredeti verzió):

A futamon még az első kört sem tették meg a pilóták, máris meg kellett szakítani a versenyt, miután Kevin Magnussen összeért Sergio Pérezzel, aki keresztbe állt és a korlátnak csapódott, mindeközben pedig mind a két Haast elkapta. A mexikói autója gyakorlatilag megsemmisült, a szalagkorlát is komolyan megsérült – szerencsére a pilóták ép bőrrel megúszták az incidenst:

Az esetet elsőkörös versenybalesetnek minősítették, vagyis Magnussen megúszta büntetés nélkül, aki biztosan izgult, hiszen tíz büntetőpontnál jár, vagyis nagyon közel áll az egyfutamos eltiltástól.

*A Formula–1-ben 2014 óta van érvényben a büntetőpontrendszer: a versenyzők büntetőponto(ka)t kapnak a különböző szabályszegésekért, aki pedig tizenkét hónapon belül tizenkét pontot összegyűjt, azt automatikusan eltiltják egy versenytől, ugyanakkor tizenkét hónap után nullázódnak a pontok.

Volt egy másik incidens is: Esteban Ocon (egészen lehetetlen helyen) akarta volna megelőzni csapattársát, Pierre Gaslyt, ám kerekeik összeértek, Ocon autója pedig a levegőbe repült – előbbi tíz másodperces időbüntetést kapott, ám mivel kénytelen volt feladni a versenyt, ez azt jelentette, hogy ezt a büntetést a következő, kanadai futamon egy öt rajthelyes hátrasorolás formájában kell letöltenie.

És még az is az első körben történt, hogy Carlos Sainz Jr. defektet kapott, ám még sikerült eljutnia a bokszutcáig, vagyis folytatni tudta a versenyt. Szerencséjére pedig az újraindításnál mindenki az eredeti helyéről rajtolhatott, vagyis a harmadik pozícióból vághatott neki a futam folytatásának a mintegy negyven perc piros zászlós szünetet követően.

Az újraindításnak már érezhetően sokkal óvatosabban vágtak neki a pilóták, az újabb rajt pedig problémamentesen sikerült. Ezután pedig pontosan az következett, ami ilyenkor szokott, köszönhetően a pálya karakterisztikájának – mivel a monte-carlói pálya a versenynaptár egyik legszűkebb helyszíne, nagyon nehéz előzni, így aki megszerzi a pole pozíciót, szinte biztosan futamgyőztesnek mondhatja magát.

Charles Leclerc az első rajtkockából indulva megnyerte a Monacói Nagydíjat,

ezzel ő lett az F1 történetének első monacói versenyzője, aki futamgyőzelmet aratott Monacóban. El is érzékenyült:

A közel két év után ismét futamgyőzelmet szerző 26 éves pilóta mellé Oscar Piastri és Carlos Sainz Jr. állhatott még fel a dobogóra, a világbajnoki tabellát vezető Verstappent pedig a hatodik helyen intették le. A holland előnye ezzel 31 pontra olvadt.

A Monacói Nagydíj végeredménye:

A szezon két hét múlva a Kanadai Nagydíjjal folytatódik.

(Fotó: Formula1.com)

Ez is érdekelhet:

Egy ajtó máris bezárult Carlos Sainz előtt?

Papíron még így is maradt opciója Carlos Sainznak.

Sergio Pérez kikosarazta a Red Bull ajánlatát

Visszaült a nyeregbe Sergio Pérez?

Szokatlan fordulatot vehet Verstappen F1-es pályafutása

Ha valaki, akkor Max Verstappen egészen biztosan megteheti ezt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

Hoztunk egy újabb haladó szintű kvízt az autórajongóknak

További cikkeink a témában
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Hirdetés