Az új Morgan Super 3 modernebb lett megjelenésében is, technikájában is elődjéhez, a 3 Wheelerhez képest, de villamosításról még nincs szó.

A 113 éves brit Morgan ma mutatta be legújabb autóját – már amennyire autónak hívhatunk egy háromkerekű járgányt. A Super 3 a tavaly kifuttatott 3 Wheeler váltómodellje. Az 1920-as évek autóinak dizájnjára épülő 3 Wheeler után az új Morgan látványosan frissebb, korszerűbb, kicsit steampunkos-videojátékos. Ennek ellenére műszaki tartalma a mai villamosítási hullám idején kifejezetten konzervatív: a Super 3-t benzinmotor hajtja.

A mindössze 635 kilós, alig 3,6 méteres Super 3-be a Ford másfél literes, háromhengeres szívómotorja került (tulajdonképpen a Fiesta ST motorja, csak turbó nélkül), 118 lóerős teljesítménnyel, 150 Nm nyomatékkal. A motor egy ötfokozatú, a Mazda MX-5-ből származó váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Izé, kereket. A tricikli gyorsulása 7 másodperc 100 km/h-ra, végsebessége 209 km/h. Ezek nem extrém számok, de egy ilyen háromkerekű különlegességben nem is a száraz adatok számítanak, hanem az egyedi élmény.

Az egyszerre retró és futurisztikus dizájn alaposan átgondolt konstrukciót takar.

Ez az első monocoque szerkezetű, tehát nem alvázas Morgan! A jármű alumíniumteste két egységből áll: az utasfülkéből és a motort tartó, illetve a felfüggesztésekhez kapcsolódó bölcsőből. A könnyű és merev szerkezet burkolatának kialakításában a fő szempont a levegő optimális áramlása aerodinamikai és hűtési szempontok szerint egyaránt. Az első tengely mögé épített motor kiegyensúlyozott súlyelosztást biztosít az élvezetes autózáshoz. (Vagy motorozáshoz.) Haszontalan, csak a látvány kedvéért felszerelt elemek állítólag nincsenek a Super 3-n.

A Morgan egyik hagyományos alapértéke a műszaki értelemben vett őszinteség:

amit látsz, annak funkciója is kell, hogy legyen!

Az első kerekek 20 collosak, a felnik kialakításában látványosan szerepet kapott az aerodinamika, illetve a zajcsillapítás. A hátsó felni 15 collos, a hajtókerék gumimérete 195/65. A nyomórudas felfüggesztés minimálisra csökkenti a rugózatlan tömeget.

A nyitott utasfülkében a kapcsolók, csatlakozók, műszerek mind IP64-es por- és vízvédelmet kaptak, és a PVC-ből, vagy nyergek készítéséhez használt bőrből készült kárpitok is vízállóak.

A Morgan Super 3-at nem érdekli az eső, legfeljebb az utasait.

Míg a jármű elkeskenyedő hátsó részének kialakítását bizonyos repülőgépek formai megoldásai ihlették, a motorindító kapcsoló egy katonai repülő rakétaindító kapcsolójának dizájnja szerint készült. A Super 3-ben a kormány is, a pedálsor is állítható, a lábtér pedig fűthető, ami a luxus új szintje az új háromkerekű Morganben.

Steve Morris, a Morgan Motor Company elnök-vezérigazgatója szerint nem volt egyszerű a 2011 óta gyártott V2-motoros 3 Wheeler sikerei után olyan új utódmodellt készíteni, ami biztosan nem okoz csalódást a márkarajongóknak; pláne az amúgy is követhetetlenül gyors változásokat élő autóipari, autópiaci környezetben. A projekt végeredményével viszont nagyon elégedett; mint mondja, „az új Super 3 a Morgan műszaki felkészültségének új szintjeit mutatja be, új kalandok felé viszi a márkát és bemutatja azt az új formavilágot, ami tükrözi a cég elképzeléseit járművei jövőjéről.”

A Morgan Super 3 induló listaára nettó 35 ezer angol font, bő 15 millió forint; erre rakódnak még rá a forgalomba helyezés költségei és a helyi adók. A Super 3 árazása követi a kifutó elődmodellét, a háromkerekű Morgan nem lett drágább a modellváltással. Aki szeretné, ezt az árat még durván megtolhatja a járműhöz megvásárolható gyári kiegészítőkkel, táskákkal, takaróponyvákkal, miegymással.

Cikkünk a háromkerekűek csodálatos világáról:

Így lettek menők a háromkerekűek

Az autópótléknak tartott Velorextől mára eljutottunk oda, hogy a háromkerekűek ma már inkább menők. Meg is mutatjuk, miért.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés