Az új Morgan Super 3 modernebb lett megjelenésében is, technikájában is elődjéhez, a 3 Wheelerhez képest, de villamosításról még nincs szó.

A 113 éves brit Morgan ma mutatta be legújabb autóját – már amennyire autónak hívhatunk egy háromkerekű járgányt. A Super 3 a tavaly kifuttatott 3 Wheeler váltómodellje. Az 1920-as évek autóinak dizájnjára épülő 3 Wheeler után az új Morgan látványosan frissebb, korszerűbb, kicsit steampunkos-videojátékos. Ennek ellenére műszaki tartalma a mai villamosítási hullám idején kifejezetten konzervatív: a Super 3-t benzinmotor hajtja.

A mindössze 635 kilós, alig 3,6 méteres Super 3-be a Ford másfél literes, háromhengeres szívómotorja került (tulajdonképpen a Fiesta ST motorja, csak turbó nélkül), 118 lóerős teljesítménnyel, 150 Nm nyomatékkal. A motor egy ötfokozatú, a Mazda MX-5-ből származó váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Izé, kereket. A tricikli gyorsulása 7 másodperc 100 km/h-ra, végsebessége 209 km/h. Ezek nem extrém számok, de egy ilyen háromkerekű különlegességben nem is a száraz adatok számítanak, hanem az egyedi élmény.

Az egyszerre retró és futurisztikus dizájn alaposan átgondolt konstrukciót takar.

Ez az első monocoque szerkezetű, tehát nem alvázas Morgan! A jármű alumíniumteste két egységből áll: az utasfülkéből és a motort tartó, illetve a felfüggesztésekhez kapcsolódó bölcsőből. A könnyű és merev szerkezet burkolatának kialakításában a fő szempont a levegő optimális áramlása aerodinamikai és hűtési szempontok szerint egyaránt. Az első tengely mögé épített motor kiegyensúlyozott súlyelosztást biztosít az élvezetes autózáshoz. (Vagy motorozáshoz.) Haszontalan, csak a látvány kedvéért felszerelt elemek állítólag nincsenek a Super 3-n.

A Morgan egyik hagyományos alapértéke a műszaki értelemben vett őszinteség:

amit látsz, annak funkciója is kell, hogy legyen!

Az első kerekek 20 collosak, a felnik kialakításában látványosan szerepet kapott az aerodinamika, illetve a zajcsillapítás. A hátsó felni 15 collos, a hajtókerék gumimérete 195/65. A nyomórudas felfüggesztés minimálisra csökkenti a rugózatlan tömeget.

A nyitott utasfülkében a kapcsolók, csatlakozók, műszerek mind IP64-es por- és vízvédelmet kaptak, és a PVC-ből, vagy nyergek készítéséhez használt bőrből készült kárpitok is vízállóak.

A Morgan Super 3-at nem érdekli az eső, legfeljebb az utasait.

Míg a jármű elkeskenyedő hátsó részének kialakítását bizonyos repülőgépek formai megoldásai ihlették, a motorindító kapcsoló egy katonai repülő rakétaindító kapcsolójának dizájnja szerint készült. A Super 3-ben a kormány is, a pedálsor is állítható, a lábtér pedig fűthető, ami a luxus új szintje az új háromkerekű Morganben.

Steve Morris, a Morgan Motor Company elnök-vezérigazgatója szerint nem volt egyszerű a 2011 óta gyártott V2-motoros 3 Wheeler sikerei után olyan új utódmodellt készíteni, ami biztosan nem okoz csalódást a márkarajongóknak; pláne az amúgy is követhetetlenül gyors változásokat élő autóipari, autópiaci környezetben. A projekt végeredményével viszont nagyon elégedett; mint mondja, „az új Super 3 a Morgan műszaki felkészültségének új szintjeit mutatja be, új kalandok felé viszi a márkát és bemutatja azt az új formavilágot, ami tükrözi a cég elképzeléseit járművei jövőjéről.”

A Morgan Super 3 induló listaára nettó 35 ezer angol font, bő 15 millió forint; erre rakódnak még rá a forgalomba helyezés költségei és a helyi adók. A Super 3 árazása követi a kifutó elődmodellét, a háromkerekű Morgan nem lett drágább a modellváltással. Aki szeretné, ezt az árat még durván megtolhatja a járműhöz megvásárolható gyári kiegészítőkkel, táskákkal, takaróponyvákkal, miegymással.

Cikkünk a háromkerekűek csodálatos világáról:

Így lettek menők a háromkerekűek

Az autópótléknak tartott Velorextől mára eljutottunk oda, hogy a háromkerekűek ma már inkább menők. Meg is mutatjuk, miért.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában