Ha eddig nem vetted komolyan a Formula E-t, akkor hamarosan megváltozhat a véleményed, hiszen egymás után több olyan gyártó is jelezte, hogy beszáll a villanyhajtású formaautók sorozatába, akikre érdemes lesz figyelned.

2014-ben indult a Formula E, a tisztán elektromos hajtású versenyautók sorozata, és bár a károsanyag-kibocsátás nélkül zümmögő gépek előtt még hosszú út áll, hogy igazán megkedveltessék magukat, a következő években nagy lépésekben haladhatnak előre ezen az úton. Már a kezdeteknél is ott volt jó néhány nagy név a motorsportból, így a Citroën, a Renault, a McLaren, valamint az Abt tuningcég és az indiai Mahindra is, de most kezd csak igazán érdekessé válni a dolog.

A héten ugyanis a Porsche bejelentette, hogy 2019-től beszáll a Formula E-be, és ezért még a World Endurance Championship sorozat LMP1-es kategóriájából is kiszáll, onnan, ahol Le Mans-ban a legnagyobb sikereit aratta.

A lépés meglepő lehet azoknak, akik régóta követik a Porsche motorsport-szereplését, de nem annyira furcsa akkor, ha figyelembe vesszük, merre tart a világ. A 918 Spyder hibrid szuperautóval és a konnektorról tölthető Panamerával egyre inkább az elektromos hajtás felé tartó Porsche hamarosan tisztán elektromos autót is leleplezhet, amit a Mission E tanulmánnyal vezettek fel, és ehhez nem lehetne jobb üzenetet kapcsolni, mint a Formula E-szereplést.

De nem is csak a Porsche belépése miatt válik igazán izgalmassá a sorozat, hanem azért is, mert két másik nagyágyú, a BMW és a Mercedes-Benz is bejelentette, hogy a villanyhajtású formulaautók közé érkezik. A BMW motorszállítóként már a 2018/2019-es szezonban belép, míg a Mercedes-Benz egy évvel később, a Porschével együtt száll be a sorozatba, és ezért még a DTM-ből is kivonulnak majd. Ha valami, akkor ez mindennél jobban jelzi, hogy érdemes lesz figyelni a Formula E-re.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés