Mindenki tudja, hogy a Dacia valójában a Renault diszkont áron kínált autója, és ha a francia gyártó megfizethető elektromos autót tervez, akkor az akár Dacia márkanéven is forgalomba kerülhetne. Megmutatták, hogyan képzelik az olcsó villanyautót.
Kwid a neve annak az apró szabadidő-autónak, amit a világ számos táján, például Indiában, Dél-Amerikában és Dél-Afrikában is kínál a Renault. A mindössze 3,68 méter hosszú crossovert eleve olcsó autónak tervezték, és ha leképzeled róla a Renault-jelvényt, remekül illene a Dacia nálunk is ismert kínálatába. Most ez a típus adja az alapját a Renault megfizethető elektromos autójának.
A prototípus neve K-ZE, és felismerheted benne a Kwid alapformáját, csupán a fényszórókat, a kilincseket és a hátsó lámpákat alakították modernebbre, és mivel nem volt rá szükség, a hagyományos hűtőmaszknak is mennie kellett.
Semmi mást nem árultak el az autóról, csak azt, hogy 250 kilométer körül lenne a hatótávja.
A K-ZE nem marad tanulmányautó, a sorozatgyártását tervezik egy olcsó elektromos autónak,
ami elsőként Kínában kerülne piacra. Később a világ más tájain is forgalmaznák, bár egyelőre nem pontosították, hogy melyik országokról lenne szó, ezért nem tudni, hogy Európába is eljut-e az autó. Ha igen, akkor akár Dacia néven is piacra kerülhetne.
Számunkra is érdekes, hogy a Renault közben bejelentette, 2020-ra egy egész sor elektromotorral szerelt autót forgalmaz majd. Az addigra bemutatkozó új Clio készül majd hibrid hajtással, a Captur és a Megane pedig konnektorról tölthető hibrid rendszert kap, 1,6 literes benzinmotorral és két elektromotorral, 50 kilométeres tisztán elektromos hatótávval.