Megpróbálják izgalmasabbá tenni az elektromos F1-futamokat.
2022–2023-as idényben jönnek az új, harmadik generációs autók a Formula E-be, amelyek a megállapodás értelmében három idényre, azaz a 2024–25-ös szezonig lesznek használatosak. Még annyit lehet tudni, hogy a versenygépek
- kisebbek (1770 mm helyett 1700 mm széles és 5160 mm helyett 5000 mm hosszú)
- könnyebbek (900 kg helyett, 780 kg versenyzővel együtt)
- és gyorsabbak és erősebbek lesznek (maximális 250 kW helyett 350 kW teljesítmény), valamint
- két motort kapnak (egy-egy az első- illetve a hátsó tengelyen).
Ami még újdonság lesz, hogy
- jönnek a gyorstöltők, vagyis már az elektromos F1-ben is lehetnek boxkiállások (amelyek stratégiai oldalról bolondíthatják meg a futamokat), illetve
- bevezetik a költségplafont, ami 340 ezer euróban maximalizálja egy autó éves költségvetését.
(Forrás: Autosport, formula.hu, fotó: Mercedes-Benz EQ Formula E Team)