A Skoda hamarosan bemutatja a Fabia negyedik generációját, ami jelentősen megnő az elődjéhez képest, és a felszereltségével is felzárkózik a kategória legjobb kisautói közé.
Már 22 éve része a Škoda kínálatának a Fabia, és a praktikus kisautónak idén érkezik a negyedik generációja, ami nagyot változik az elődjéhez képest. A Polo és az Ibiza után a cseh kisautó is a Volkswagen-csoport moduláris MQB A0 padlólemezére épül, ami azt jelenti, hogy nemcsak jóval nagyobb lesz, de a legmodernebb kényelmi és biztonsági extrák is megjelennek benne.
A Fabia mindig is tágasabbnak számított a többi kisautónál, és ez a legújabb modellre is igaz lesz,
a 4,11 méter hosszú, 1,78 méter széles és 1,46 méter magas újdonság 12 centivel hosszabb, öt centivel szélesebb és eggyel magasabb lesz az elődjénél. A tengelytávja is nagyot nő, 9 centivel 2,56 méteresre, a csomagtér 330-ról 380 literre bővül.
A formáját még álca fedi, de az már a kamuflázson át is látszik, hogy az új Fabia dizájnja illeszkedik majd a Škoda kínálatába
a jellegzetes hűtőmaszkkal és a széles C-oszloppal. A fényszórók már szériában LED-esek lesznek, felárért adaptív fényszórót is kapni, a hátsó lámpák pedig a Scala és Kamiq mintájára szélesebbek az elődjénél.
A képekről nem derül ki, de az új Fabia jóval áramvonalasabb is az elődjénél, a Cw értékét 0,32-ről 0,28-ra csökkentették, ami a kisautók közt jónak számít. Az aerodinamikus kerekek mellett ezt olyan részletekkel érték el, mint
az első lökhárító alsó légbeömlőjének zárható nyílása, amit csak a nagyobb autókban, például az Octaviában láthatunk.
A belső teret még nem mutatta meg a Škoda, de azt elárulta, hogy a középre tett érintőképernyővel a szimmetrikus műszerfal a Scala és az Octavia stílusát követi. A Fabia most először rendelhető lesz digitális műszeregységgel, és
a vezetési segédek terén is felzárkózik a 210 km/óráig működő adaptív tempomattal, sávtartóval és önállóan parkoló asszisztenssel.
A motorok a VW-csoport továbbfejlesztett Evo motorcsaládjából származnak.
A kínálat az ezer köbcentis, háromhengeres szívómotorral indul, 65 és 80 lóerővel, egyformán 95 Nm nyomatékkal és ötfokozatú kézi váltóval. A következő lépcső a turbós 1.0 TSI, ami 95 és 110 lóerővel, 175 és 200 Nm-rel érkezik, az utóbbihoz széria a hatfokozatú kézi, opció a hétsebességes DSG váltó.
Az új Fabia a négyhengeres 1.5 TSI-vel is kapható lesz, széria duplakuplungos váltóval, 150 lóerővel és 250 Nm-rel – egyelőre ez lesz a csúcsmodell, dízelre pedig ne is számítsunk. Az opciós lista érdekessége viszont, hogy a széria 40 literes helyett
kérhető lesz nagyobb, 50 literes üzemanyagtartállyal, amivel a legtakarékosabb változat 950 kilométert mehet két tankolás közt.
Nem maradhatnak el a Simply Clever okosságok sem az utastérből,
mint a parkolójegy-tartó a szélvédőn és a jégkaparó a tanksapkában. Az Octaviából lehet ismerős az első ülések hátuljára varrt telefontartó és a belső visszapillantó tükör mellé tett USB csatlakozó a fedélzeti kamerának, ezen kívül a kalaptartó alatti tároló és a ledönthető első utasülés is említést érdemel.
A bemutatójára már nem kell sokat várni, a Škoda hamarosan leleplezi a Fabia negyedik generációját, ami még az idén a kereskedésekbe kerül. Nem az ötajtós lesz az egyetlen, a hírek szerint
a Fabia Combi is utódot kaphat, ami a divatos crossoverek praktikus alternatívája lesz, de az érkezésére csak 2023-ban számíthatunk.