A Fabia és az Octavia közé érkezik a kínálatban a Škoda legújabb modellje. A kompakt méretű Scala új stílusú külsőt kapott, tele van praktikus megoldásokkal, a csomagtartója pedig a kategória egyik legnagyobbja.
A cseh márka kínálatában a Rapid Spaceback utódja lesz a Scala, ami már a Škoda újabb stíluselemeit viseli magán a még élesebb, határozottabb vonalakkal. A jellegzetes hűtőmaszkról persze rögtön felismered, de a háromszög alakú fényszórók és az ívelt hátsó lámpák teljesen újak. A Rapidhoz hasonlóan itt is kérhető lesz a hatalmas panorámatető és a nagyobb hátsó szélvédő, amire embléma helyett mostantól betűkkel írják ki a márka nevét.
A méretei tovább nőttek, amivel a kategória egyik legtágasabb autója lett a Scala.
4,36 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,47 méter magas lesz, ami azt jelenti, hogy hat centivel hosszabb, kilenccel szélesebb és eggyel magasabb, mint a Rapid Spaceback, a tengelytávja öt centivel 2,65 méteresre növekszik. A csomagtartója is méretesebb, 415-ről 467 literesre bővül, a hátsó ülések ledöntésével 1410 literesre bővíthető, elektromos mozgatású csomagtérajtó és kihajtható vonóhorog is kérhető lesz.
A belső tere stílusosabb, mint amit a Škodától megszoktál,
a karcsúsított műszerfal közepére, könnyen elérhető helyre kerül az infotainment képernyője. Az alapmodellé 6,5 colos, a jól felszerelt változatokba 9,2 colos érintőkijelző kerül navigációval, okostelefon-tükrözéssel, 64 GB SSD tárhellyel, beépített 4G SIM kártyával és fedélzeti wifivel. A műszeregység számlapjait 10,25 colos képernyő helyettesítheti, amit teljesen személyre lehet szabni.
A Scala lesz az egyik első autó ebben a kategóriában, amihez alapáron is LED-es a tompított fényszóró,
felárért adaptív változat is elérhető, ahol a távolsági fényszóró és a kanyarfény is LED-es. A hátsó lámpában is LED-ek vannak, az irányjelző pedig a márkánál elsőként futófényes is lehet. Az asszisztensek közül az autonóm vészfékező és a sávtartó rendszer széria, de 70 méterig érzékelő holttérfigyelőt és 0-tól 210 km/óráig működő távolságtartó tempomatot is lehet kérni.
A motorkínálat a háromhengeres 1.0 TSI-vel indul, 95 lóerővel, 175 Nm-rel és ötfokozatú váltóval, a 115 lóerős és 200 Nm-re képes változattól már hatfokozatú kézi váltó jár, és hétsebességes DSG is rendelhető. A csúcsmodell a négyhengeres 1.5 TSI lesz 150 lóerővel és 250 Nm-rel, ezen kívül az 1,6 literes TDI kérhető 115 lóerővel és 250 Nm-rel, valamint az ezer köbcentis motornak 90 lóerős, földgázüzemű változata is lesz.
A Scala sportfutóművel is rendelhető, amihez 15 milliméteres ültetés és feszesebbre állítható lengéscsillapítás tartozik.
A Scalából nem hiányoznak majd a Škoda praktikus megoldásai,
mint az ajtóból előhúzható esernyő és a tanksapkába rejtett jégkaparó, a rengeteg tárolórekesz és a fedélzeti szemeteskuka, a hátsó utasok felhajtható asztalkát és külön szellőzőnyílásokat kapnak, minden ajtóban csináltak helyet a láthatósági mellényeknek, és elöl és hátul is lesz két-két USB csatlakozó. A tökéletes családi autónak ígérkező Scala a jövő év első felében már a kereskedésekben lehet.