A hidrogén-üzemanyagcellás autók egyik problémájára jelentene megoldást a francia NamX koncepciója, a Pininfarina által tervezett, cserélhető tartályos crossover, persze csak akkor, ha valóra válik.

A hidrogénnel tankolható üzemanyagcellás autók koncepcióját rendszeresen előveszik az autógyártók, a Toyota és a Hyundai jelenleg kínál is ilyen modellt, de egyelőre nem terjedtek el ezek a típusok. A megoldás annak jó, aki elektromos autót vezetne, de nem tudja kivárni az akkumulátor hosszú töltési idejét. A hidrogén sokkal gyorsabban tankolható, de a töltőállomások egyelőre nem túl elterjedtek, erre mutat megoldást a NamX.

A francia cégnél egy cserélhető palackos megoldást találtak ki, ezért ha nincs is a környéken hidrogénkút, akkor a könnyen szállítható és tárolható palackokat lehetne kicserélni az autóban. Az ötlettel együtt egy koncepcióautót is bemutattak, amelynek dizájnját a Pininfarina tervezte. A hatalmas pajzs alakú hűtőmaszkja egy crossover stílusú modellt ékesít, amelynek

a hátsó felén, átlátszó fedél mögött bújnak meg a cserélhető hidrogéntartályok.

A hidrogénhajtású SUV után egyelőre HUV néven emlegetett prototípushoz előzetes elméleti adatokat is közöltek. A NamX autója alapból hátsókerék-hajtású lenne, 300 lóerős elektromotorral, 6,5 másodperces gyorsulással és 200 km/órás végsebességgel, de készülne 550 lóerős összkerékhajtású modell is, ami már 250 km/órás sebességre és 4,5 másodperces gyorsulásra lenne képes.

A hatótávja pedig akár 800 kilométer is lehet a hat kis cserélhető tank hidrogénnel.

A magánbefektetők által finanszírozott NamX tervei szerint, ha 2025-ben sorozatgyártásba kerülne a HUV, akkor a két változata 65 és 95 ezer euróba kerülne, ami 25 és 36 millió forintnak felel meg, alternatívát jelentve ezzel a hagyományos akkumulátoros elektromos autóknak. A gyártáshoz közelebb álló prototípust az őszi párizsi autószalonra ígérik.

Ez is érdekelhet:

A Renault is beszáll a hidrogénhajtású autók közé

Nem csak elektromos autókból áll a Renault jövője.

Amikor megérkeztek a hidrogénautók Magyarországra

A Toyota és a Hyundai az első magyar hidrogénkút megnyitójára elhozta a Mirait és a Nexót, és odaadták őket az újságíróknak egy-egy rövid, de izgalmas körre.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés