A Sport Turismo kivitel megjelenésével már kombi is van a Porsche Panamera új generációjából. De nem ez az első kombija a német márkának, hiszen már évtizedekkel korábban is próbálkoztak hasonlóval. Ferry Porsche hetvenötödik születésnapjára készült ez a prototípus.
V8-as orrmotorjával a 928 már alapjaiban különbözött attól, amit addig a Porschéről gondoltak, de a németek még erre is rátettek egy lapáttal. 1984-ben, Ferry Porsche hetvenötödik születésnapjára készítették el a 928/4-et, amit akár egy korai kombinak is tekinthetünk. Weissachban, a Porsche prototípus-építő részlegén kilenc hónapig dolgoztak az egyedi példányon.
Először is fogták a 928-at, és nem kicsit, 25 centiméterrel megnyújtották. A B-oszlop függőlegesebb szögben áll, hogy könnyebb legyen a beszállás a két hátsó kagylóülésre, ahol értelemszerűen nagyobb a lábtér, már felnőtteknek is elegendő. A tetőt pedig, amennyire csak lehetett, függőlegesen tartották a nagyobb fejtér érdekében, ettől lesz igazán kombis kinézetű a 928/4.
Az olívaszínűre fényezett prototípus technológiailag is a csúcson állt. A kerek fényszórók projektorosak voltak, amik ma már nem számítanak nagy dobásnak, de 1984-ben még a csúcstechnikát képviselték. Tempomat, elektromos ülések, beépített telefon és klímaberendezés is volt az egyedi Porsche kombiban, amit 5 literes, 310 lóerős V8-as motorral szereltek.
Még saját nevet is kapott a modell, ez lett a Porsche 942, ami végül nem került gyártásba. Három évvel később, 1987-ben egy újabb hosszított 928-at készített a Porsche, ám ezúttal négy oldalajtóval, amelyek közül a hátsók hátrafelé nyíltak, akárcsak a későbbi Mazda RX-8-on.
Ez már jobban hasonlított a kombikra, de az első igazi Porsche kombi megjelenésére egészen mostanáig kellett várnunk.