Nem az Espada a Lamborghini legemlékezetesebb modellje, de a hatvanas-hetvenes évek túrakocsija is nagy becsben tartott veterán, ezért talán szentségtörés volt hot-rodot építeni belőle, de pokolian jól néz ki.

A legendás Miura árnyékában talán nem kapott annyi reflektorfényt az Espada, pedig a Lamborghini 1968-ban bemutatott négyüléses túrakocsijának vonalait is a Bertone stúdiónál dolgozó Marcello Gandini vetette papírra. A típus összesen 1217 példányban készült, ami akkoriban soknak számított, de ma már az Espada is keresett veterán. Ezért is javasoljuk, hogy inkább ülj le, mielőtt megnézed ezeket a képeket.

A francia Danton Art Kustoms gondolt egyet, és amerikai stílusú hot-rodot épített az olasz túrakocsiból.

Fogtak egy még éppen menthető példányt, és bátran szétvágták a karosszériáját, aminek csak a vázát tartották meg, hogy kiadja az ék alakú forma. A festést lecsiszolták, az elöl 19, hátul 20 colos vörös kerekek már a karosszérián kívülre kerültek, ezzel 2,4 méter széles lett a jármű, aminek tagadhatatlanul van kiállása.

Az 1970-ben gyártott autó megtartotta a motorját, a burkolat hiányában közszemlére tett 3,9 literes V12-est,

aminek a teljesítménye eredetileg 325 lóerő volt. A Lambo Rat Rod névre keresztelt alkotásra most ráadásul licitálni is lehet, január 12-én kerül a Mecum aukciójára. A Danton Art Kustoms pedig már a következő vad ötleteit váltja valóra, a műhelyben többek közt egy speedster karosszériás Rolls-Royce készül.

(Képek: Danton Art Kustoms, Mecum)

Ez is érdekelhet:

Zseniális ez a Ferrari és a Lamborghini versenyéről készült rövidfilm

Az autók, a hangok, a fények, minden tökéletes benne.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

750 kilométeres hatótávot ígér a DS következő elektromos autója

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés