Niki Lauda tiszteletére nevezte el legújabb szuperautóját Gordon Murray, és a 12 hengeres motorral szerelt, elképesztően könnyű pályagép biztosan tetszett volna az osztrák pilótának.
Gordon Murray legendás konstruktőr volt a Formula–1-ben, és a nevéhez fűződik a kilencvenes évek elején bemutatott McLaren F1 tervezése is, ami 391 km/órás sebességével tizenkét éven át tartotta a leggyorsabb sportautó rekordját. Gordon Murray legújabb alkotása a T.50 névre keresztelt szuperautó, amiből most készült el a még extrémebb pályagép.
Niki Lauda a minap ünnepelte volna a hetvenkettedik születésnapját, és a Formula–1 háromszoros világbajnokának tiszteletére nevezte el Murray az autót,
amit minden téren még inkább kihegyezett. Az ülések mögött dolgozó 3,9 literes V12-es Cosworth-szívómotor teljesítményét 663-ról 735 lóerőre növelte, a maximum nyomatéka 467-ről 485 Nm-re nőtt.
Az izmosabb motorhoz sokat faragtak az autó tömegéből, az utcai változat eleve szuperkönnyű 986 kilogrammját 852-re csökkentették.
Csak képzelni tudjuk, hogyan megy, mert Murray nem árulta el a gyorsulási adatokat, mint mondja, itt a vezetés tiszta élménye a lényeg, és erről mindent elmond, hogy a motor maximum fordulatszáma 12 100 percenként.
A pályagépben a hatfokozatú sebességváltót a kormány mögötti fülekkel lehet kapcsolni, és a T.50s igazi érdekessége a hátul lévő 40 centiméteres ventilátor, ami valósággal kiszívja a levegőt az autó alól. Gordon Murray ezt a megoldást még
1978-ban találta ki a Brabham F1-es autójához, amivel Niki Lauda nyerte meg a svéd nagydíjat, majd betiltották a használatát.
A Lauda-változatra hatalmas, 1,76 méter széles hátsó szárny került, amivel akár 1500 kilogramm leszorítóerőt is termelhet az autó.
A T.50s-ből csupán 25 példány készül, egyenként 3,58 millió euróért, pályaszervizzel, szerszámokkal, mérnökökkel – de csak 2023-tól, miután az első száz példány már elkelt az utcai változatból.