Hathengeres turbómotorral, kézi váltóval és hátsókerék-hajtással igazi hagyománytisztelő japán sportautó a Nissan 400Z, melynek Heritage Edition limitált szériája a hetvenes éveket idézi.
Nagyon hamar bebizonyosodott, hogy a nagy, nehéz és ügyetlenül mozgó, rengeteget fogyasztó autók helyett még az amerikaiak is szívesen ülnek a megfizethető, alacsony fogyasztású és megbízható japán autókba, de ennek csupán praktikus okai voltak. Egészen addig, amíg 1969-ben meg nem jelent az első Nissan Z, mely megmutatta, hogy a japán autó lehet ennyire menő. Ezt a korszakot idézi a hetvenes évek stílusát hordó Nissan 400Z Heritage Edition.
Tökéletesen idézi meg az S30-as kódú Z-t a narancssárga szín és a feketére fényezett, Watanabe stílusú felnik.
Amerikában töretlenül népszerűek a klasszikus sportautók, ezért a kézi váltós Porsche 911-esek és M-es BMW-k mellett bőven megfér a japán Nissan Z is, mely a mindennapokban és a hétvégi pályanapokon is bőven tartogat örömöket. Ezzel életben tartva azt a filozófiát, ami olyan népszerűvé tette a legelső generációt is.
Már csak a króm lökhárító hiányzik róla, annyira szépen rímel az eredeti Z-re a karosszéria színére fényezett orr. Mélyen ülő kerek fényszórókra emlékeztetnek a 400Z első lámpái, a hátratolt kétszemélyes kabin és az egyenesen lejtő tetővonal, valamint a csíkos hátsó lámpák a modern korba hozzák az S30-as jellegzetességeit. A retró narancssárga fényezésről és a kontrasztos fekete matricákról azonnal felismerhető a Heritage Edition.
Kizárólag az amerikai piacon elérhető a limitált szériás Nissan 400Z Heritage Edition, pedig Európa kanyargós útjain is jól mutatna.
Tisztességesen felkészítették a Heritage Editiont a vezetni szerető emberekre, ezért részlegesen önzáró differenciálműve van és Nissan Performance fékek lassítják a hátsókerekes sportautót.
Ebben az autóban nincs konnektorról tölthető hibrid hajtás, nincsen teljesen elektromos változata sem. A gépháztető alatt ott a rugótornyokat összekötő merevítő, alatta pedig a 3,0 literes, V6-os biturbó motor, mely 400 lóerővel és 476 Nm nyomatékkal viszi a csinos kupét. Kilencfokozatú automata váltóval is rendelhető, de a Z egyértelműen a három pedállal és a hatfokozatú kézivel a legszexibb.
Ez is érdekelhet: