Veszettül jól néz ki a Nissan 400Z a terepgumikon, szúrófényekkel és kagylóülésekkel az utastérben, de szériaautó nem lesz belőle.
1953 májusában rajtolt el először a Safari Rally mezőnye, melyben Kenyán, Ugandán és Tanganyikán keresztül ünnepelték II. Erzsébet megkoronázását. A rali világbajnokság egyik leggyorsabb futama volt, melyen az autóknak egyszerre kellett bírnia a 100 km/órás átlagsebességet és a kegyetlen körülményeket az afrikai terepen. Itt csak azok tudtak a dobogó közelébe férkőzni, akik megbízható és gyors autóval álltak rajthoz. Edgar Herrmann pilótát és Hans Schüller navigátort 1971-ben repítette a dobogó legfelső fokára a 11-es rajtszámú Datsun 240Z.
5000 kilométeren át hajtották az autókat a finom homokon és ragadós sárban.
Ellentétben a kezdetekkel, később helikopterekkel segítették a versenyzőket, hogy könnyebben leküzdhessék az akadályokat és a balesetveszélyes helyzeteket. Erre az eseményre erősített karosszériájú autókat készítettek a csapatok, melyeket strapabíró futóművel szereltek és snorkelekkel, hogy a folyókon is nagyobb magabiztossággal kelhessenek át autóval. A 90-es években a Toyotának egy komplett tesztcsapata volt Kenyában, hogy a Safari Rally előtt felkészítsék a versenyautókat. 2023-ban a Sebastien Ogier és Vincent Landais páros nyerte a versenyt a Toyota GR Yarisszal.
Felújították és már több helyen szerepelt az a Datsun 240Z, amivel 1971-ben megnyerték a Safari Rallyt, most pedig a 400Z-ből készítettek modern átiratot mellé a Las Vegasban rendezett SEMA Show-ra. Azok a funkcionális elemek, amik olyan vagánnyá teszik a 240Z-t, az új Nissan sportautónak is nagyon jól állnak.
Kiállításra készült, de a technikája megengedi, hogy bátran terepen randalírozzon a 400Z.
Piros fényezéséhez nem a stílus miatt van matt fekete motorházteteje, hanem funkciója van. Gyakran szokás használni ilyesmit a versenyautóknál, mert így az afrikai napsütésben sincsenek zavaró tükröződések a pilóta előtt. A gépháztetőre szegecselt szúrófények pedig épp olyanok, mint a régi versenyautón. Az autót építő Tommy Pike Customs védőlemezeket készítettek az autó aljára, megerősítette a felfüggesztést, egyedi KW Safari lengéscsillapítókkal és a retró felnikre húzott Yokohama Geolandar terepgumikkal szerelték fel.
VR30DDTT kódú, V6-os biturbó benzinmotorja több mint 400 lóerős és a Nismo kipufogórendszerén keresztül szólal meg. Az utastérben négypontos biztonsági övek és két Recaro Pole Position ülés van, valamint Seiko stopperek a navigátor előtt.
Ez is érdekelhet: