Mintha egy végtelen költségvetésből megálmodott sci-fiből gurult volna ki a Nissan Hyper Force szupersportautó koncepció, mely a GT-R jövőjét mutatja meg az elektromos autók korában.

1957-ben jelent meg az első Skyline, aztán csak a harmadik generációval érkezett meg a GT-R tizenkét évvel később. Hosszú idő alatt igazi legenda lett a japán sportkupéból, ami aztán 2007-ben tért vissza Nissan GT-R néven, azóta pedig folyamatosan frissítik a V6-os biturbó benzinmotorral és összkerékhajtással szerelt autót. A Japan Mobility Show-n az elektromos Nissan Hyper Force tanulmányautó mutat utat a GT-R-nek.

Körbevilágítja a két kagylóülést a hangulatvilágítás, amivel úgy néz ki mint Tokió Sibuja negyede éjszaka.

GT módban kék fényben úszik az utastér, a versenypályára szánt R módban pedig pirosban lehet keresni az ideális íveket. A Hyper Force kormánya olyan, mint a pályagépekben, a kezelőfelület pedig két oldalt jelenik meg érintőképernyőn, sebességmérője pedig a szélvédő tövében van. Szinte észre sem lehet venni a központi kijelzőt a világító téglatestek sűrűjében. Gombok nincsenek, ezért a szórakozástért, a klímáért és az autó beállításaiért is az érintőképernyőt kell taperolni.

Mindkét ülésnek szénszálas váza van és négypontos biztonsági övek tartják helyén a vezetőt és utasát. Vezetéstámogató rendszere LIDAR technológiát használ és akár teljes önvezetésre képes. Mivel a valóság már egyre kevésbé hívogató, ezért a Nissan Hyper Force akár a virtuális világban is használható, de a kiterjesztett valóság funkció akár versenypályán is fejlesztheti a pilótát.

1360 lóerős rendszerteljesítményű elektromos hajtással tényleg szupersportautó a Nissan Hyper Force.

Fenyegető kiállása és dupla kerek hátsó lámpái egyértelműen a Nissan Skyline GT-R-t idézik, de a formaterv minden eddiginél radikálisabb. Mintha szabadon hajtogatták volna a hatalmas szénszálas kompozit lapokat, annyira élesek a karosszéria vonalai. A Nismoval közösen fejlesztett aktív aerodinamikai elemei beállítástól függően a hatótávhoz vagy a leszorítóerőhöz tesznek hozzá.

Környezettudatos, de a versenyzés világát rajongással figyelő gamereknek készítették a Nissan Hyper Force tanulmányautót, mely egyúttal a Nissan fennállásának kilencvenedik évfordulóját ünnepli.

Ez is érdekelhet:

A Mazda Iconic SP a jövő örömautója

370 lóerővel, könnyedséggel és vezetési élménnyel.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában