Mintha a japánok az elektromos autók korában is meg szeretnék menteni az autózást, olyan lendülettel mutatják be a jövő sportautóit a 2023-as Japan Mobility Show-n, aminek egyik legmenőbb koncepciója a Toyota FT-Se.

Mióta hadat üzent az unalomnak a Toyota, azóta a hibridek mellett olyan sportautók bukkantak fel, mint a BMW-vel közösen fejlesztett GR Supra vagy a Subaruval készített GR86-os, de a házon belül reszelt GR Corolla és a GR Yaris is ütős gép. Dögösen néz ki a Prius, a Land Cruiser pedig remekül viseli a retrót, az FT-Se tanulmányautó pedig simán lehet majd az elektromos MR2.

Nem árultak el az autóról semmit, de a tanulmányautó formaterve csupa szép emléket idéz.

Arca egyszerre hasonlít egy szupersportautóra és a Le Mans-i 24 órás versenyen induló gépekre, de ott van az ajtó mögötti oldalsó légbeömlőt megjelenítő elem is, ami egyértelmű utalás a nagyszerű MR2-esekre. Az FT-Se koncepción aerodinamikusan fedett kerekek helyett gyönyörű, vékonyka küllős felnik vannak, melyeken át tökéletesen látszanak a fékek. A Toyota koncepciója azoknak szól, akik szeretik az autózást és kicsit tartanak tőle, hogy lesz-e benne örömük a jövőben.

Elöl függőleges fénycsík világít, hátul szinte észrevehetetlenek a lámpák, mint egy Ferrari SP3 Daytonán. Aktív hátsó légterelője megfelelő tempónál kiemelkedik, hogy stabilabb legyen az FT-Se, mert ebben a villanyautóban nem az akkumulátor és a hatótáv lesz az igazán csábító.

Két kék kagylóülése és minimalista berendezése pontosan olyan, amilyennek egy sportautóban lennie kell.

Semmi nem vonja el a vezető figyelmét az útról, a szélvédőn túl látni a sárvédő púpjait és a középkonzolon sincs hatalmas érintőképernyő. A versenyautós kormány mögött vélhetően a bZ4x-ben bemutatott rendszer van, tehát nincs mechanikai kapcsolata a kerekekkel. Széles és lapos kijelző a műszeregység, a kezelőfelületet pedig a kormányhoz közel tették, így minden a vezető keze alatt van. A lábterét a térdeknél kipárnázták, hogy versenypályán könnyebb legyen szkanderezni a fizikával. Még azt is csiripelik a madarak a virágzó cseresznyefa körül, hogy ebben az autóban már ott lesz a Toyota elektromos hajtáshoz fejlesztett kézi váltója.

Konkrét műszaki adatokat nem árultak el a 4,4 méter hosszú FT-Se-ről, de a Toyota célja az, hogy 2026 után gyártásba kerülhessen egyszer. Ha kompresszoros, négyhengeres nem is lesz benne, de az elektromos hajtás nyomatéka biztos lelkesen keni majd el a hátsó gumikat.

Ez is érdekelhet:

Ez a fehér Toyota Corolla, amit nagyon könnyű megkívánni

Aki érzi és érti az autózást, annak ez nem egy öreg japán vacak.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés