Mintha a japánok az elektromos autók korában is meg szeretnék menteni az autózást, olyan lendülettel mutatják be a jövő sportautóit a 2023-as Japan Mobility Show-n, aminek egyik legmenőbb koncepciója a Toyota FT-Se.
Mióta hadat üzent az unalomnak a Toyota, azóta a hibridek mellett olyan sportautók bukkantak fel, mint a BMW-vel közösen fejlesztett GR Supra vagy a Subaruval készített GR86-os, de a házon belül reszelt GR Corolla és a GR Yaris is ütős gép. Dögösen néz ki a Prius, a Land Cruiser pedig remekül viseli a retrót, az FT-Se tanulmányautó pedig simán lehet majd az elektromos MR2.
Nem árultak el az autóról semmit, de a tanulmányautó formaterve csupa szép emléket idéz.
Arca egyszerre hasonlít egy szupersportautóra és a Le Mans-i 24 órás versenyen induló gépekre, de ott van az ajtó mögötti oldalsó légbeömlőt megjelenítő elem is, ami egyértelmű utalás a nagyszerű MR2-esekre. Az FT-Se koncepción aerodinamikusan fedett kerekek helyett gyönyörű, vékonyka küllős felnik vannak, melyeken át tökéletesen látszanak a fékek. A Toyota koncepciója azoknak szól, akik szeretik az autózást és kicsit tartanak tőle, hogy lesz-e benne örömük a jövőben.
Elöl függőleges fénycsík világít, hátul szinte észrevehetetlenek a lámpák, mint egy Ferrari SP3 Daytonán. Aktív hátsó légterelője megfelelő tempónál kiemelkedik, hogy stabilabb legyen az FT-Se, mert ebben a villanyautóban nem az akkumulátor és a hatótáv lesz az igazán csábító.
Két kék kagylóülése és minimalista berendezése pontosan olyan, amilyennek egy sportautóban lennie kell.
Semmi nem vonja el a vezető figyelmét az útról, a szélvédőn túl látni a sárvédő púpjait és a középkonzolon sincs hatalmas érintőképernyő. A versenyautós kormány mögött vélhetően a bZ4x-ben bemutatott rendszer van, tehát nincs mechanikai kapcsolata a kerekekkel. Széles és lapos kijelző a műszeregység, a kezelőfelületet pedig a kormányhoz közel tették, így minden a vezető keze alatt van. A lábterét a térdeknél kipárnázták, hogy versenypályán könnyebb legyen szkanderezni a fizikával. Még azt is csiripelik a madarak a virágzó cseresznyefa körül, hogy ebben az autóban már ott lesz a Toyota elektromos hajtáshoz fejlesztett kézi váltója.
Konkrét műszaki adatokat nem árultak el a 4,4 méter hosszú FT-Se-ről, de a Toyota célja az, hogy 2026 után gyártásba kerülhessen egyszer. Ha kompresszoros, négyhengeres nem is lesz benne, de az elektromos hajtás nyomatéka biztos lelkesen keni majd el a hátsó gumikat.
Ez is érdekelhet: