Hadat üzent a Toyota az unalomnak, ami mostanra minden egyes modellen látszik. A ronda és takarékos Priusból egy erős és vagány hibrid lett, visszatért a Supra és a Toyota GR Corolla olyan bitang hot hatch, hogy egész Európa sír, hogy kimarad ebből a körből.
Egészen a közelmúltig a Toyota első embere (Akio Toyoda) egy olyan vezető volt, aki imádta az autókat és a motorsportot annyira, hogy képes volt álnéven indulni versenyeken. Ő indította el a márkát azon az úton, amin minden szürkeséget elkezdek kigyomlálni és mostanra a hibrid szabadidő-autók mellett olyanok is beleférnek, mint a BMW-vel közösen fejlesztett GR Supra vagy a Subaruval együtt gyártott GR86-os, de mind közül a teljesen saját hot hatch-eik a legérdekesebbek.
Európában rendesen kapkodnak az eredetileg raliautónak fejlesztett GR Yaris után, és nem tennének mást a GR Corollával sem, ha lehetne kapni.
Ebből a buliból viszont kimarad az öreg kontinens, pedig minden szempontból hiánypótló modell volna, hiszen a Ford Focus RS kihalt, a Renault Megane RS már elköszönt és a Honda Civic Type R-nél is ketyeg az óra. A mindennapokban is használható kompaktok izmos változatai között is nagyon ütős gép a Toyota GR Corolla, mely alapvetően a kistestvér hajtását használja.
Tényleg remek autó a 261 lóerős Toyota GR Yaris, de az utastere négy főnek egyértelműen picike, hiába van benne hátsó ülés és méreténél fogva is vannak hátrányai, amikre remek válasz a Corolla sportváltozata. A GR Corollában ugyanis a sportülések mögött valóban van még egy használható második sor és csomagtartó is, amiben ajánlott rögzíteni mindent, mert a háromhengeres turbómotor nem viccel.
1,6 literes, háromhengeres benzinmotorja 300 lóerőt ad le 6500-as fordulaton és 370 Nm nyomatéka van 3000 és 5500 között.
Hatfokozatú kézi váltó és állítható nyomatékelosztású összkerékhajtás kapcsolódik hozzá, amivel tényleg csak a pilótán múlik, hogy mennyire elképesztően gyors tud lenni. A forgókapcsolóval kiválasztott üzemmódtól függően az első és hátsó tengely között 60:40, 30:70 vagy 50:50-es arányokat lehet beállítani. Mindkét tengelyen Torsen rendszerű differenciálművel szerelik a Circuit Edition modellt. A szérián felül 349 hegesztési pontot adtak a vázhoz, valamint további ragasztási pontokat és merevítőket, hogy tényleg masszívan bírja az erőhatásokat a Corolla.
Limitált szériás modelljét a rikító kék színről lehet könnyen felismerni, valamint a fekete kiegészítőkről és karbon tetőpanelről. A GR Corolla kiszélesített karosszériája alatt 18 colos, kovácsolt alumínium BBS felnik vannak, mint a legkeményebb Morizo Edition-ön.
Ez is érdekelhet: