A C-HR sikere láttán nem lehetett kérdés, hogy készül a második generáció, és a Toyota ezúttal is extravagáns formát alkotott, amit csakis hibrid hajtással kínálnak, méghozzá konnektorról tölthetővel is. Megnéztük közelebbről a márka egyik legnépszerűbbnek ígérkező újdonságát.
2016-ban, amikor az őszi párizsi autószalonon bemutatkozott a C-HR gyártásra kész változata, a Toyota még nem lehetett biztos a sikerében. Az előző évek során több változatban is kiállított tanulmányautó persze pozitív visszajelzéseket kapott, de ez még nem borítékolta, hogy ha abban a formában a szalonokba kerül a kupéformájú crossover, akkor meg is fogják venni. Mostanra tudjuk, hogy a C-HR nagyon bejött, az eltelt idő alatt a Toyota egyik legfontosabb modelljévé lépett elő, ezért nem kételkedtünk a folytatásban.
Sejtettük, hogy mire készül a Toyota, amikor 2022 végén bemutatta az új C-HR előzetesének számító tanulmányautót, ami az elődje receptjét vitte tovább, extravagáns formába csomagolva a tökéletesre csiszolt hibrid technikát. Már csak az volt a kérdés, hogy a sorozatgyártásra mi marad meg a Prologue koncepció formájából, és mostanra erre is tudjuk a választ. Az új C-HR világpremierje előtt ugyanis pár nappal Hamburgban jártunk, hogy egy gondosan őrzött fotóstúdióban ismerkedjünk meg a következő évek egyik legfontosabb Toyotájával.
Feltűnést kelt
A tanulmányautó formáját ismertük, mégis meglepetésként ért, hogy a Toyota nagy vonalakban tényleg gyártásba adja a koncepciót. Még úgy is frissnek hat, és ütősnek számít a dizájn, hogy a kupéformájú témát az elődjétől vette át, ezért első pillantásra mindenki tudja majd, hogy ez az új C-HR. Mégis tartogat annyi érdekes részletet a formaterve, hogy érdemes volt hosszan nézegetni és fényképezni abban a 45 percben, amit kettesben tölthettünk el az egyik első példányával a tökéletesen bevilágított műteremben.
Extravagáns dizájnjával és merész fényezésével a C-HR továbbra is azoknak az autója lesz, akik nem vetik meg a feltűnést.
Kénsárga festésével tökéletes kontrasztot alkot a fekete, ami a tetőn kívül az egész hátsó részét is borítja, a kerekei akár 20 colosak is lehetnek, hegyesen előrenyúló orra és magasra húzott hátsója atletikus külsőt kölcsönöz neki. C-alakú fényszórói a bZ4X és a Prius mintáját követik, széles fénycsík alkotta hátsó lámpája közepén pedig már az autóhoz közelítve üdvözlésként világítani kezd a TOYOTA C-HR felirat.
Most először a Toyotánál a karosszériába simították a kilincseket, amelyek motorosan bújnak elő. Nem olyan jó a fogásuk, de becsukva még hatásosabbá teszik a dizájnt. Meglepetés lehet, hogy a belső tér berendezése nem annyira futurisztikus, mint amennyire a külső alapján számítanánk rá. A Toyotánál elvégre a mindennapi használhatóság is fontos szempont volt, ezért a műszerfalán mindent ott találunk, ahol keresnénk, a kormánykerékre és a klímaberendezés kezelőfelületére is hagyományos kapcsolók kerültek, még váltókarja is van.
Hangulatba hoz
Utasterének legkülönlegesebb része ezért a hangulatvilágítás, ami szintén most először költözött egy Toyotába, és ha már beletették, rendesen kidolgozták. 64-féle színből választhatunk, de ha kérjük, automatikusan a napszaknak megfelelő árnyalatot választ az autó, kiszálláskor pedig pirosra váltva figyelmeztet, hogy ne nyissuk rá az ajtót a közeledő járműre. A környezettudatosság jegyében sok újrahasznosított anyagot használtak, az ülések szövetkárpitja például teljes egészében PET-palackokból készült, és a kormánykerék bőrborítása is állatmentes.
Bizalmat kelt a minőségérzet, és jó az ergonómiája a C-HR vezetőhelyének.
A szemünk elé 12,3 colos, szép grafikájú képernyő került, ahová többféle elrendezésben is lekérhetjük a minket érdeklő adatokat, középen pedig felszereltségtől függően 8 vagy 12,3 colos érintőkijelzőt találunk a Toyota legújabb infotainment rendszerével. A gyáriak büszkék rá, hogy a JBL hifi valódi fém hangszórórácsokat kapott, de ennél érdekesebb a fix panorámatető, aminek ugyan nincs árnyékolója, de dupla hőszigetelő és UV-álló bevonatot kapott, pedig ezek közül a Teslának és a Jaguarnak is csak egy van.
Már a jelenlegi generációt is a kompakt méretű szabadidő-autók közé sorolták, hiszen belül tágasabb volt, mint amilyennek kívülről nézve tűnt, még ha nem is számított a praktikum bajnokának. Időközben megérkezett a Toyota kínálatába a Yaris Cross és a Corolla Cross, és méretben az utóbbihoz áll közel a C-HR, de míg a Corolla Crosst a racionális vevőknek szánják, addig
az új C-HR-t azok fogják venni, akik főleg a dizájn alapján döntenek, és a Toyota szerint az előző széria vevőinek több mint fele ilyen volt.
A méretei minimálisan változtak, a 4,36 méter hosszú ötajtós három centivel rövidebb és hárommal szélesebb lett, a tengelytávja maradt 2,64 méteres.
Belső tere mindenesetre elég tágas a legtöbb igényhez, még a hátsó üléseken is van hely, bár az ülőlap nagyon alacsony, a hátsó oldalablak extrém kicsi, de legalább lehúzható, viszont a saját szellőzőnyílást nélkülözni kell, a térérzetet csak a panorámatető javítja. Csomagterét nem láttuk kiemelkedően nagynak, talán azért is, mert a bemutatóra már a plug-in hibrid változatot hozták, ami a C-HR-kínálat újdonságának számít. A Toyota ezúttal már csakis hibridként gyártja az autót, nincs több olcsó benzines alapmodell.
Csak a hibrid
A választékot háromféle hibrid alkotja, az 1,8 és 2,0 literes motorral szerelt, 140 és 200 lóerős változat, valamint az új Priusban is dolgozó plug-in hibrid, ami a kétliteres benzinmotorral összesen 220 lóerős teljesítményre képes. A zöld rendszámos C-HR képes lesz arra, hogy a városi és autópályás környezetnek megfelelően automatikusan váltson a tisztán elektromos és a hibrid üzem között. 163 lóerős elektromotorjával ez a valaha volt leggyorsabb C-HR, az akkumulátor egy feltöltése 66 kilométeres elektromos autózásra lesz elegendő, de a lemerülése után is példásan hatékony hibridként működik majd az autó.
Összkerékhajtású változat is lesz a 200 lóerős hibridből, a hátsó kerekekhez kerülő elektromotor csúszós úton jöhet jól a tapadás javítására. Rögtön megjelent a hangulatában sportos GR Sport változat is, ami nem sokban tér el az eleve látványos alapmodelltől, a kiállított autó folyékony fémre emlékeztető ezüst fényezése mindenesetre elég hatásos. Biztosak vagyunk benne, hogy mindezek után az új C-HR nem lesz olcsó, de az első találkozás után úgy tűnik, hogy a dizájnt, a minőséget és a technikát tekintve Lexus-szintű autót ad azért a pénzért a Toyota.
Ez is érdekelhet: