Nem marad le Európa sem a Toyota kompakt méretű szabadidő-autójáról, több mint egy évvel a bemutatója után európai változatban is megjelent a Corolla Cross, méghozzá a japán márka legújabb hibrid hajtásával.
2020-ban, már több mint egy éve mutatta be a Toyota a Corolla Crosst, és az eltelt idő alatt úgy éreztük, hogy a világ szinte összes piacán bevezették már, csak Európában nem. Nem derült ki egyértelműen, hogy a kompakt méretű crossover kapható lesz-e nálunk, de a Toyota most elárulta, hogy jövőre indul a forgalmazás, és megmutatta az európai változatot is.
Az újonnan érkezett Yaris Cross, a megújult C-HR és a RAV4 mellett lesz még helye a kínálatban, a Corolla Cross ugyanis a két utóbbi modell közé érkezik.
A dizájnja egészen visszafogott lett, nem olyan formabontó, mint a C-HR-é, és nem is olyan terepjárós, mint a RAV4-é.
A műszaki alapokat ugyanaz a padlólemez adja, mint ami a Corolla és a C-HR alatt is található.
4,46 méteres hosszával a Corolla Cross tíz centivel hosszabb, öt centivel magasabb és néhány centivel szélesebb is, mint a C-HR, de a 2,64 méteres tengelytávja megegyezik vele, és a Corolla ötajtós változatáéval is. A technikára azonban nem mondhatjuk, hogy ismerős lenne, mert a Toyota legújabb hibrid hajtását elsőként kapja meg a Corolla Cross.
A kétliteres hibrid rendszer továbbfejlesztett változatáról van szó, aminek a teljesítményét 184-ről 197 lóerőre növelték,
az összkerékhajtású változatban hátulra is került egy 42 lóerős elektromotor. A részletes adatokat még nem árulták el, de azt igen, hogy az akkumulátora nagyobb kapacitású, és közben 40 százalékkal könnyebb, mint a másik két modellé.
A műszerfal a Corollából lehet ismerős, de nem teljesen ugyanaz,
a Corolla Cross ugyanis egy teljesen digitális, 12,3 colos műszeregységet kapott, modernebb grafikával. A 10,5 colos érintőképernyőn futó új infotainment rendszert a Yaris Crossban láttuk, és a Corollában is megjelenik, okostelefon-tükrözéssel és online érkező frissítésekkel.
A Toyota a Safety Sense néven emlegetett biztonsági rendszereket is továbbfejlesztette,
újdonság a véletlen gyorsítást megakadályozó rendszer, a szembejövő forgalmat felismerő és a bekanyarodási asszisztens továbbfejlesztett változata, a jövőben ezekhez is online érkezhetnek újabb funkciók. Újdonság az első ülések közötti légzsák is.
Nem véletlenül vette elő a Toyota a Corolla nevet a legújabb szabadidő-autójához, ezzel tovább növelve a típus 1966 óta számolt több mint 50 milliós eladását. 2025-re a márka célja, hogy 400 ezer autót adjon el Európában, ehhez pedig a Corolla Cross is nagyban hozzájárul majd. A jövő év közepétől rendelhető modell első példányait ősszel lehet átvenni.