Mostanra a Toyota szinte teljes kínálata hibrid lett, a japán gyártónál mégis értelmét látták annak, hogy elkészítsék a Prius legújabb generációját, ami már első pillantásra jól néz ki, és a teljesítménye is meglephet.

Nem túlzás korszakalkotónak nevezni a Priust, hiszen az első sorozatgyártásba került hibrid autó volt, amit éppen huszonöt éve mutattak be, és eddig több mint ötmilliót adtak el belőle. Sokat tett a hibrid technika megismertetéséért és elfogadtatásáért, és sokak szerint ezzel véget is ért a szerepe, hiszen a Toyota kínálatában ma már mindenféle autóból kapunk hibridet.

Szerencsére a Toyotánál nem így gondolták, és elkészítették a Prius ötödik generációját, ami új fejezetet kezd a típus történetében. Az első szériája még furcsán esetlen volt,

a második generációval bejött áramvonalas forma inkább csak különcnek számított,

amire szándékosan rá is játszott a most kifutó negyedik széria az extravagáns részleteivel.

A hasonlóan furcsa Mirai nemrég elegáns limuzinná változott, és ezek után az új Priusra szinte rá sem lehet ismerni. A jellegzetesen áramvonalas alakját megtartotta, de sokat javított a megjelenésén, hogy megigazították az arányait. A tengelytávja öt centivel hosszabb lett, a karosszéria ugyanennyivel rövidebb és alacsonyabb, amitől máris jobb a kiállása.

Sokat tesz hozzá a formához az is, hogy a kerekek nagyobbak, akár 19 colosak is lehetnek, a hátsó kilincseket az ablakkeretbe rejtették, az amorf hátsó lámpákat pedig menő fénycsíkra cserélték. Az új Prius arra a platformra épül, amit az elődje, a Toyota C-HR és a Lexus UX is használ, de továbbfejlesztették, ezért jóval masszívabb lett az autó.

Az elődjéhez hasonlóan az új Prius is hibrid és plug-in hibrid változatban készül,

de az európai piacon csak az utóbbit fogják forgalmazni, ami jobban belegondolva logikus lépés, hiszen a Toyota kínálatában sokféle hibridet találsz, de konnektorról tölthető még csak a RAV4-ből van. A hibrid rendszer paraméterei pedig nagyon ígéretesek.

A benzinmotorja a korábbi 99 lóerős 1,8 literes helyett egy 148 lóerős kétliteres, a kerekeket hajtó elektromotort pedig 92-ről 160 lóerősre cserélték. A plug-in hibrid Prius teljesítménye ezzel csaknem duplájára nőtt, 122 helyett 223 lóerő, és

6,7 másodperc alatt gyorsul százra, amire biztosan nem számítottunk volna a takarékosságra kiélezett modelltől.

Az akkumulátor kapacitását is megnövelték, 13,6 kilowattórára, amivel a Prius elektromos hatótávja másfélszeresére nőtt, és bár pontos adatot ezzel kapcsolatban nem árultak el, az elődjéből kiindulva legalább 75 kilométert lesz képes megtenni egy feltöltéssel. Az akkucsomag elfért a hátsó ülés alatt, ezért a csomagtér méretét nem csökkenti.

Az elődjéhez hasonlóan az új Prius is rendelhető lesz a tetőre szerelt napelemmel,

amivel a Toyota szerint ideális körülmények közt évente 1250 kilométerre elegendő energiát foghatunk meg. A belső tér is jóval modernebb lett, a hétcolos műszeregység a bZ4X-ből lehet ismerős, de azzal ellentétben itt megelégedtek a hagyományos kerek kormánnyal.

A számtalan hibrid Toyota mellett nem biztos, hogy értelme lett volna egy újabb hibrid Priusnak, de ezzel a dögösen áramvonalas formával és a minden téren továbbfejlesztett plug-in hibrid rendszerrel a japán márka olyan új vevőket nyerhet meg magának, akik eddig nem tudtak volna azonosulni a Prius legendás különcségével.

Ez is érdekelhet:

Ne ítélj ránézésre! – Toyota Prius plug-in hibrid-teszt

Bátran hirdeti a külsejével, hogy különleges. Hogy jó-ez a bátorság, az nem egyértelmű, de hogy jogos, az biztos.

Japánból indul meghódítani a világot az új Toyota Crown

A kultikus modell új generációja kupéformájú hibrid crossover lett.

Formába hozták, erősebb és modernebb lett a Toyota Corolla

Mindkét hibrid hajtás teljesítményét növelték, hogy jobb legyen vezetni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában
Ahol a csúcsminőségű bútor életszemléletté nemesül
Hirdetés