Mostanra a Toyota szinte teljes kínálata hibrid lett, a japán gyártónál mégis értelmét látták annak, hogy elkészítsék a Prius legújabb generációját, ami már első pillantásra jól néz ki, és a teljesítménye is meglephet.

Nem túlzás korszakalkotónak nevezni a Priust, hiszen az első sorozatgyártásba került hibrid autó volt, amit éppen huszonöt éve mutattak be, és eddig több mint ötmilliót adtak el belőle. Sokat tett a hibrid technika megismertetéséért és elfogadtatásáért, és sokak szerint ezzel véget is ért a szerepe, hiszen a Toyota kínálatában ma már mindenféle autóból kapunk hibridet.

Szerencsére a Toyotánál nem így gondolták, és elkészítették a Prius ötödik generációját, ami új fejezetet kezd a típus történetében. Az első szériája még furcsán esetlen volt,

a második generációval bejött áramvonalas forma inkább csak különcnek számított,

amire szándékosan rá is játszott a most kifutó negyedik széria az extravagáns részleteivel.

A hasonlóan furcsa Mirai nemrég elegáns limuzinná változott, és ezek után az új Priusra szinte rá sem lehet ismerni. A jellegzetesen áramvonalas alakját megtartotta, de sokat javított a megjelenésén, hogy megigazították az arányait. A tengelytávja öt centivel hosszabb lett, a karosszéria ugyanennyivel rövidebb és alacsonyabb, amitől máris jobb a kiállása.

Sokat tesz hozzá a formához az is, hogy a kerekek nagyobbak, akár 19 colosak is lehetnek, a hátsó kilincseket az ablakkeretbe rejtették, az amorf hátsó lámpákat pedig menő fénycsíkra cserélték. Az új Prius arra a platformra épül, amit az elődje, a Toyota C-HR és a Lexus UX is használ, de továbbfejlesztették, ezért jóval masszívabb lett az autó.

Az elődjéhez hasonlóan az új Prius is hibrid és plug-in hibrid változatban készül,

de az európai piacon csak az utóbbit fogják forgalmazni, ami jobban belegondolva logikus lépés, hiszen a Toyota kínálatában sokféle hibridet találsz, de konnektorról tölthető még csak a RAV4-ből van. A hibrid rendszer paraméterei pedig nagyon ígéretesek.

A benzinmotorja a korábbi 99 lóerős 1,8 literes helyett egy 148 lóerős kétliteres, a kerekeket hajtó elektromotort pedig 92-ről 160 lóerősre cserélték. A plug-in hibrid Prius teljesítménye ezzel csaknem duplájára nőtt, 122 helyett 223 lóerő, és

6,7 másodperc alatt gyorsul százra, amire biztosan nem számítottunk volna a takarékosságra kiélezett modelltől.

Az akkumulátor kapacitását is megnövelték, 13,6 kilowattórára, amivel a Prius elektromos hatótávja másfélszeresére nőtt, és bár pontos adatot ezzel kapcsolatban nem árultak el, az elődjéből kiindulva legalább 75 kilométert lesz képes megtenni egy feltöltéssel. Az akkucsomag elfért a hátsó ülés alatt, ezért a csomagtér méretét nem csökkenti.

Az elődjéhez hasonlóan az új Prius is rendelhető lesz a tetőre szerelt napelemmel,

amivel a Toyota szerint ideális körülmények közt évente 1250 kilométerre elegendő energiát foghatunk meg. A belső tér is jóval modernebb lett, a hétcolos műszeregység a bZ4X-ből lehet ismerős, de azzal ellentétben itt megelégedtek a hagyományos kerek kormánnyal.

A számtalan hibrid Toyota mellett nem biztos, hogy értelme lett volna egy újabb hibrid Priusnak, de ezzel a dögösen áramvonalas formával és a minden téren továbbfejlesztett plug-in hibrid rendszerrel a japán márka olyan új vevőket nyerhet meg magának, akik eddig nem tudtak volna azonosulni a Prius legendás különcségével.

Ez is érdekelhet:

Ne ítélj ránézésre! – Toyota Prius plug-in hibrid-teszt

Bátran hirdeti a külsejével, hogy különleges. Hogy jó-ez a bátorság, az nem egyértelmű, de hogy jogos, az biztos.

Japánból indul meghódítani a világot az új Toyota Crown

A kultikus modell új generációja kupéformájú hibrid crossover lett.

Formába hozták, erősebb és modernebb lett a Toyota Corolla

Mindkét hibrid hajtás teljesítményét növelték, hogy jobb legyen vezetni.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés