Japánban évtizedek óta a Toyota egyik kultikus típusa a Crown, amely most világhódító útra indul. Az új generációja egy kupéformájú hibrid crossover lett, amit elsőként az Egyesült Államokban vezetnek be.
Számunkra ismeretlen, de Japánban nagy hagyományokra tekinthet vissza a Crown, a Toyota egyik legelegánsabb modellje, amit 1955-ben vezettek be, és napjainkban a tizenötödik generációját kínálják. A japán gyártó úgy döntött, hogy nem tartja meg a típust a szigetországon belül, hanem a világ más piacain is forgalmazni fogja.
A Crown új generációja ebből az alkalomból stílust váltott, sportosan elegáns szedánból a legújabb divat szerint szabott, 4,93 méter hosszú kupéformájú crossover lett. De ez csak az első tagja a modellcsaládnak, amivé fejlődik a Crown,
a Toyota később szedán, SUV és sportos crossover karosszériaváltozatban is gyártásba adja az autót.
Az újdonság ugyanarra a műszaki alapra épül, mint a Camry, a Highlander és a RAV4,
ennek megfelelően csakis hibrid hajtással lesz kapható. Alapból a jól ismert 2,5 literes szívómotorral szerelt 234 lóerős rendszert kapja meg, de lesz egy csúcsmodellje is, amit a Lexus RX-ben látott 2,4 literes, turbós benzinessel szerelt hibrid hajt, 349 lóerős teljesítménnyel.
A csúcsmodell összkerékhajtásának érdekessége, hogy a nyomatéknak akár 80 százalékát is a hátsó kerekekre tudja küldeni,
amivel sportosabban vezethető a crossover Crown. A divatos karosszériával szemben az utastér berendezése egészen józan, szériafelszerelés a 12,3 colos érintőképernyő a Toyota legújabb infotainment rendszerével.
A hatvanas években az Egyesült Államokban is kapható volt a Crown, és a Toyota elsőként ott vezeti be az új modellt Japánon kívül, ahol a Camrynél is nagyobb Avalon utódja lesz. Az európai forgalmazásról nem esett szó, de ki tudja, ha az amerikai piacra szánt Camry és Highlander eljutott hozzánk, egyszer talán a Crown is kapható lesz nálunk.
Ez is érdekelhet: