A Lexus bemutatta az RX ötödik generációját, ami nemcsak friss dizájnt és tágasabb utasteret kapott, de a hagyományos hibrid mellett plug-in hibrid változatot, sőt, meglepetésre egy turbós hibrid csúcsmodellt is.

1998-ban az RX volt a Lexus első szabadidő-terepjárója, és jelenleg már a negyedik generációját kapni, amit 2015-ben mutattak be, ezért itt volt az ideje a modellváltásnak. A vadonatúj RX nemcsak a dizájn terén jelent előrelépést, hanem a műszaki tartalom szempontjából is, hiszen egy helyett mindjárt háromféle hibrid közül választhatnak a vevők.

A 4,89 méteres hossza nem változott, az új RX mégis könnyen felismerhető a megváltozott arányairól és az újabb stíluselemeiről. A hűtőmaszkját például szerényebbre vették, és érdekes mintával látták el, amivel agresszívből barátságosabb lett a kiállása. A fénycsíkkal összekötött hátsó lámpák pedig az egy mérettel kisebb új NX-ről lehetnek ismerősek.

Nem lesz hétüléses

Az új RX ugyanarra a padlólemezre épül, mint a kisebb NX, de a platformot a nagyobb kategóriához igazították. A tengelytávját hat centivel megnyújtották, amivel tágasabb lehetett a belső tér, és mivel a karosszéria hossza változatlan, ezért a hátsó túlnyúlás csökkent. A csomagtér mérete ennek ellenére állítólag megegyezik a kifutó modellével.

A döntött hátsó szélvédőjével az új RX is sportosabb kinézetű a kategóriatársaknál,

mint az X5 és az XC90, ezért a Lexus szerint nincs szükség külön kupéváltozatra. Az előző szériából 2017 óta kínáltak nyújtott változatot hat vagy hét üléssel, ez a modell ezúttal nem tér vissza, helyette lehet, hogy készül egy önálló hétszemélyes típus az amerikai piacra.

A belső tér legnagyobb újdonsága a 14 colos érintőképernyő az új NX-ből ismerős fejlett infotainment rendszerrel és okos hangvezérléssel. A kisebb modellben látott újdonságok, mint a holttérfigyelővel összekötött kilincsek az RX-ben is megjelennek, egyébként 64-féle színű hangulatvilágítás és akár állati bőrmentes utastér is rendelhető.

V6-os helyett turbós hibrid

Az európai piacon csak egyféle változatban lehetett kapni az előző szériát, a 313 lóerős, V6-os motorral szerelt RX 450h-ként, az új RX-nek azonban rögtön háromféle változata lesz. Az első két hajtáslánc az NX-ből lehet ismerős: a 245 lóerős hibrid RX 350h, valamint a 306 lóerős plug-in hibrid RX 450h+, mint a kettőben 2,5 literes, négyhengeres a benzinmotor.

Az elődje V6-os motorjának tehát búcsút kellett inteni, de a Lexus készült egy izgalmasabb csúcsmodellel is.

Az RX 500h több szempontból is újat mutat, hiszen a benzinmotorja 2,4 literes, turbós négyhengeres, az erőátvitel nem fokozatmentes, hanem hatsebességes automata, a kombinált teljesítmény pedig minden eddiginél több: 371 lóerő.

Ez is érdekelhet:

Addig se unatkozzunk, amíg megjönnek a valódi elektromos Toyoták és Lexusok! Teszt: Lexus UX 300e

A Toyota első nálunk kapható villanyautója ez a Lexus. Vegyes érzésekkel adtam vissza a teszt után: nem rossz, de süt belőle, hogy a gyártó se gondolta komolyan.

A Lexus letette a névjegyét az elektromos autók között

A hibridek királya bemutatta az első elektromosnak tervezett autóját.

Az új Lexus NX zöld rendszámmal az igazi!

A Lexus NX-et 350h jelzéssel klasszikus hibrid hajtással és 450h felirattal a fenekén plug-in hibridként is meghajtottuk. A második az igazi Lexus.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában