A Lexust a hibrid autókról ismerhetjük, de eddig csak óvatosan léptek az elektromos autók egyre bővülő piacára. Az új RZ 450e-ben az elektromos hajtáson kívül is sok érdekesség akad.

Nem ez a Lexus első elektromos autója, hiszen a japán prémiummárka már 2019-ben bemutatta a kompakt UX elektromos hajtású változatát, de az UX 300e egy benzines hibrid modell átépítésével született. Amikor a Toyota leleplezte a furcsa névre keresztelt bZ4X-et, akkor sejteni lehetett, hogy ennek alapjára építve születik meg a Lexus első eleve elektromosnak tervezett autója, a most kihozott RZ 450e.

4,8 méteres hosszával és 2,85 méteres tengelytávjával az új RZ 450e-t a hibrid NX és RX közé pozícionálta a Lexus.

A stílusa is ezt a két modellt idézi, de még azoknál is különlegesebb és feltűnőbb lett, főleg az opciós kétszínű fényezéssel. Az elektromos autónál hűtőmaszkra már nem lenne szükség, de a dizájnerek megtartották az orsó alakú motívumot az RZ orrán, és a fényszórók is karakteres L-alakban világítanak.

Az előzeteséből már kiderült, hogy az új RZ egyik legérdekesebb része a futurisztikus kormánykereke lesz.

Az opciós, One Motion Grip névre keresztelt kormány nem is kerek, ráadásul az űrhajószerű irányítószerv drive-by-wire módon kapcsolódik a kerekekhez, ezért sosem kell átfogni, maximum 150 fokot fordul egyenesből balra vagy jobbra. Az autó egy kamerával pásztázza az utat, és a szükséges mértékben változtatja az áttételezést.

Ha nem jön be a futurisztikus kormány, akkor hagyományos kerékkel is kérhető az RZ

A gombnyomásra működő, holttérfigyelővel együttműködő kilincsek, a head-up display és a 14 colos érintőképernyős rendszer az új NX-ből lehet ismerős, de az RZ belső tere ezeken kívül is tartogat érdekességeket. Az elektromos autóban télen hasznos lehet a térdmagasságra fókuszáló intenzív fűtőrendszer, ami a hatékonyságot fokozza, nyáron pedig

a gombnyomásra elektrokromatikusan elsötétíthető panorámatető tehet jó szolgálatot.
Az RZ 450e-ben egy 150 kilowattos elektromotor hajtja az első, és egy 80 kilowattos a hátsó kerekeket, a kombinált teljesítmény 313 lóerő.

A Lexus elektromos autója ezzel 5,6 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebességét 160 km/h-nál korlátozzák, míg a 71,4 kilowattórás akkumulátor a 18 kilowattórás fogyasztással 400 kilométeres hatótávot enged. A Lexus elektromos újdonságát 150 kilowattal lehet tölteni, ezért 20-ról 80 százalékra fél óra alatt tölt fel.

Ez is érdekelhet:

Itt a Lexus első teljesen elektromos hajtású autója

A kompakt crossover UX-ből készült.

A Toyota egészpályás letámadást indított az elektromos autók terén

Megmutatták, mire számíthatunk a Toyotától és a Lexustól a közeli jövőben, és néhány izgalmas meglepetés is van közöttük.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés